Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Montera binding i befintliga hål?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1139399" data-attributes="member: 83225"><p>Förtydligande där. Havreboll har förstås rätt i att inte låta härda ut helt innan man har i den filler-blandade epoxin. Anledningen till att jag annars tänkte härda ut innan man skruvar i var för att sen kunna applicera trälim för fuktskyddet. Det är fullt möjligt att man kan fylla hålet med epoxi och sen bara skruva och därmed få fuktskydd men jag skulle inte våga utifrån att det då tränger upp epoxi och du alltså limmar fast bindningen i skidan med ett lim som håller rejält... </p><p></p><p>Och sen som nämns, jag utgick ifrån att du tänkte göra det här en gång. Ska du göra det upprepade gånger så bör du kanske köra inserts istället.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1139399, member: 83225"] Förtydligande där. Havreboll har förstås rätt i att inte låta härda ut helt innan man har i den filler-blandade epoxin. Anledningen till att jag annars tänkte härda ut innan man skruvar i var för att sen kunna applicera trälim för fuktskyddet. Det är fullt möjligt att man kan fylla hålet med epoxi och sen bara skruva och därmed få fuktskydd men jag skulle inte våga utifrån att det då tränger upp epoxi och du alltså limmar fast bindningen i skidan med ett lim som håller rejält... Och sen som nämns, jag utgick ifrån att du tänkte göra det här en gång. Ska du göra det upprepade gånger så bör du kanske köra inserts istället. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Montera binding i befintliga hål?
Tillbaka
Topp