Montera bindning völkl royal crown 86 twintip

magneten

Medlem
Hur långt bakom centrumlinjen (recomended) på dessa twintipskidor kan vara lagom tt montera bindningen om man åker uteslutande i pist och i skogen? (inte ens provat på park).

Grabben 12åringen (lång och rejält byggd) köpte nämligen dessa 164cm twintip völkl royal crown 86 som han tyckte var snygga å har för avsikt att ha en längre tid.
Bindningen är en marker Squire 10

Är "Team recommended boot center" mittmitt (dead center)?
Mät från tip till märket, mät från tail till märket - är det mittmitt så är det lika långt åt båda hållen.

Är "Team recommended boot center" mittmitt (dead center)?
Mät från tip till märket, mät från tail till märket - är det mittmitt så är det lika långt åt båda hållen.

Linjen Team recomended är 83cm från Tip och 79cm från Tail snabbt mätt med tumstock

Recommended verkar vara -2. Men jag skulle ändå mäta och dubbelkolla.
Verkar stämma hyfsat enligt det jag mätte ovan, frågan är dock hur långt bak från detta som det ev. kan vara lämpligt att montera bindningen med tanke på grabbens åkvanor främst i pist och skog och att just park kommer långt ner på listan

Då sätter du den på team recommended utan tvekan. -2 från mittmitt blir perfekt om man vill ha skidan mer som en allmountain.
Bor du i Östersund med omnejd kan jag montera åt dig för en halvschysst pava rött...:)

Då sätter du den på team recommended utan tvekan. -2 från mittmitt blir perfekt om man vill ha skidan mer som en allmountain.
Bor du i Östersund med omnejd kan jag montera åt dig för en halvschysst pava rött...:)
Tack för svar, hade bara en tanke om de eventuellt skulle sitta ännu lägre bak för t vara än mer lämpliga för all Mountain men då siktar vi på TR markeringen på skidorna om jag förstått det rätt :)

bor nere på västkusten så det blir lite långt men tack för erbjudandet 😀

Snödjup

Tillbaka
Topp