Montera cobra bindning på ett par Völkl racetiger?

JeppeN

Ny medlem
Jag är ute efter ett par hyffsat hårda pistskidor för att montera en Cobrabindning på och har fastnat för Völkl racetiger.

Tror DU att detta skulle funka, både vad gäller skidval samt skidans uppbyggnad/infästning för bindningen??

DU kanske tom har provat kombinationen?

Tror det är modell -06 å jag kan idag inte svara på om det är rails eller ej. Skidorna är inte köpta än. Är det rails går det ej, är det så du menar??

det är precis vad jag menar, och jag tror inte att bindningen går att montera av "rail-fästet" så att säga.
Om skidan är platt och bondningen skruvad i skidan så är det grönt.

Jag har ett par skidor monterade ovanpå markerplattan som sitter på völkls lagg. Jag har dock Hammerheadbindning. Det funkar iallafall för mig (förutsatt att det är samma platta), se bara till att det inte är hål i plattan där du ska montera cobran.
Jag anser alltså att det borde funka, men jag kan inte lova något. Fråga säljaren hur plattan är.

Olle

I alla fall förr i tiden så hade völkl en platta för telisbindning som var anpassad för railsen (marker) jag hade hur som helst en Rottefella chilli bindning monterad så, en skruv och så loss ungefär.....

vet dock inte om så är fallet nu...

mvh

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp