Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Montera med carvingplate?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 829129" data-attributes="member: 12152"><p>Med det menar jag just genomgående skruvar. Dvs plattan sätts inte i skidan, utan som en ren distans mellan bindning och skida. Man använder längre skruvar till bindningen och drar plattan och bindningen med samma skruvar. Inget alternativ för din del alltså, utan det var mer tänkt som en referens. </p><p></p><p>Min prognos är att även om du har plattor så kommer du inte att flytta runt bindningen speciellt mycket. Även om det är enklare än att borra i skidan, så är det ändå lite meckigt. Jag trodde att du redan hade en platta, eller kansket om en bindning som kräver en platta, men eftersom du inte har en så finns det ingen anledning att betala extra för att få det. Fundera istället en stund på hur du kommer att använda skidan. Läs sedan på hur andra folk har monterat här på den här sidan och på Teton (www.tetongravity.com/forums och sen TechTalk). Bestäm dig för en punkt som känns rätt, montera där och kör. Det fungerar för dom allra flesta. En del rockade skidor är väldigt känsliga för monteringspunkt, men Sumon är det inte. Någon cm fram eller tillbaka förändrar förvisso karaktären en aning, men du vänjer dig vid den montering du väljer väldigt snabbt, om du inte väljer något riktigt extremt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 829129, member: 12152"] Med det menar jag just genomgående skruvar. Dvs plattan sätts inte i skidan, utan som en ren distans mellan bindning och skida. Man använder längre skruvar till bindningen och drar plattan och bindningen med samma skruvar. Inget alternativ för din del alltså, utan det var mer tänkt som en referens. Min prognos är att även om du har plattor så kommer du inte att flytta runt bindningen speciellt mycket. Även om det är enklare än att borra i skidan, så är det ändå lite meckigt. Jag trodde att du redan hade en platta, eller kansket om en bindning som kräver en platta, men eftersom du inte har en så finns det ingen anledning att betala extra för att få det. Fundera istället en stund på hur du kommer att använda skidan. Läs sedan på hur andra folk har monterat här på den här sidan och på Teton (www.tetongravity.com/forums och sen TechTalk). Bestäm dig för en punkt som känns rätt, montera där och kör. Det fungerar för dom allra flesta. En del rockade skidor är väldigt känsliga för monteringspunkt, men Sumon är det inte. Någon cm fram eller tillbaka förändrar förvisso karaktären en aning, men du vänjer dig vid den montering du väljer väldigt snabbt, om du inte väljer något riktigt extremt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Montera med carvingplate?
Tillbaka
Topp