Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Montera metalldelar på hälen vid dynafit beast
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="klassy" data-source="post: 1138087" data-attributes="member: 155279"><p>Bumpar denna tråd litegrann.</p><p></p><p>Jag ska införskaffa mig nya turpjäxor och använda till mina dynafit beast. </p><p>Då jag inte vill att dessa pjäxor endast skall bli kompatibla med just de skidorna så är jag sugen att modifiera min beast-bygel litegrann. </p><p></p><p>Först och främst. Vad är ens syftet med beast-bygeln, lite mer ingående?</p><p></p><p>Med mina nuvarande pjäxor så sticker själva bygeln upp ca 1-2mm från hälklacken, den upphöjningen hade jag tänkt att slipa ner. </p><p>Jag skulle vilja använda dessa pjäxor tillsammans med min puderlagg också, men problemet då är att de har ett par pivot-bindningar monterade på sig. Problemet där är att sidoskruvarna är på beast-bygeln tar i kanterna på häldelen och det ser inte ut att vara så bra för mina knän. Så en annan modifikation jag skulle vilja göra är att slipa bort kanterna också. </p><p>Slutliga produkten skulle bli en liten stålkant i höjd med hälklacken och som slutar lite tidigare på sidorna för att vara kompatibel med vanliga bindningar. </p><p></p><p>Min uppfattning är att det är de två "metallpinnarna" som håller pjäxan på plats likt en vanlig turbindning, men har en lite mer förstärkt häl om man ska droppa 20 meters. När man klickar i pjäxan i häldelen så ser man att det är två "hakar" som lägger sig på bygeln, vad dessa har för syfte vet jag ej, då de inte blir fastkilade eller något sånt.</p><p></p><p>Åsikter? Någon som gjort en modifikation?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="klassy, post: 1138087, member: 155279"] Bumpar denna tråd litegrann. Jag ska införskaffa mig nya turpjäxor och använda till mina dynafit beast. Då jag inte vill att dessa pjäxor endast skall bli kompatibla med just de skidorna så är jag sugen att modifiera min beast-bygel litegrann. Först och främst. Vad är ens syftet med beast-bygeln, lite mer ingående? Med mina nuvarande pjäxor så sticker själva bygeln upp ca 1-2mm från hälklacken, den upphöjningen hade jag tänkt att slipa ner. Jag skulle vilja använda dessa pjäxor tillsammans med min puderlagg också, men problemet då är att de har ett par pivot-bindningar monterade på sig. Problemet där är att sidoskruvarna är på beast-bygeln tar i kanterna på häldelen och det ser inte ut att vara så bra för mina knän. Så en annan modifikation jag skulle vilja göra är att slipa bort kanterna också. Slutliga produkten skulle bli en liten stålkant i höjd med hälklacken och som slutar lite tidigare på sidorna för att vara kompatibel med vanliga bindningar. Min uppfattning är att det är de två "metallpinnarna" som håller pjäxan på plats likt en vanlig turbindning, men har en lite mer förstärkt häl om man ska droppa 20 meters. När man klickar i pjäxan i häldelen så ser man att det är två "hakar" som lägger sig på bygeln, vad dessa har för syfte vet jag ej, då de inte blir fastkilade eller något sånt. Åsikter? Någon som gjort en modifikation? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Montera metalldelar på hälen vid dynafit beast
Tillbaka
Topp