montera om 912 bakdel

Rusty86

Ny medlem
montera om 912 bakdel
Jag sitter på ett par äldre 1080 med 912 bindning som behöver monteras om för att passa mina nya pjäxor.
är nöjd med hur nosdelen är monterad (3 cm bakom center) och tänkte därför fråga om någon har tips på hur man monterar om bara bakdelen, om bindningen har någon bottenplatta man kan använda som mall mm.
ska montera fram den ca 2 cm, räcker det för att hålen inte ska hamna för tätt eller måste det va mera utrymme?
tacksam för tips !

montera om 912 bakdel
912:an har i de flesta fall en tunn upphöjningsplatta i plast bak. Tådelen är däremot oftast monterad direkt på skidan utan platta. Häldelens platta går utmärkt att använda som mall. Se bara till att märka ut centerlinjen noggrannt i både fram och bakkant.

Flyttar du 1cm eller mer mätt center till center gammalt hål-nytt hål så är det lungt. På häldelen behöver du dessutom inte bry dig om eventuell hålinterferens som på tådelen (där de bakre eller främre hålparen hålparen sammanfaller med de tidigare ganska snart om man flyttar bindningen).

Plugga och montera enligt min beskrivning här: https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=48290, eller enligt guiden på Teton så ökar du sannolikheten för att göra rätt.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp