Montering Gotama?

bois

Medlem
Montering Gotama?
Hej, funderar på att ommontera mina gotama (183 08/09). Har de just nu på boot center,
vilket känns otroligt långt bak, särskilt när jag ofta hoppar runt i offpisten,
kör switch etc.

Frågan är då var jag ska montera - på skidan finns det två
markeringar - boot center (nuvarande monteringen) och true center (ca + 3 cm
framför bc)? Blir tc för långt fram, dvs att jag förlorar på det i offpisten?

Tanken är att jag ska använda mina tidigare skidor till att jibba och använda
gotaman i offpist - men en mer lekful offpist än endast stora berg.

Hur ska jag kompromissa på bästa sätt för att kunna åka och landa halvbra
baklänges i lössnö men ha bra offpistegenskaper?

(74 kg, tidigare skidor: Seth Vicious 179 på core center)

Senast ändrad:
Montering Gotama?
Jag passar på att fråga dig en sak istället. Jag har samma skida och bindning, dock är mina 190. Köpte dem i höstas så har inte provat än. Jag tänker väl använda dem ungefär som du. Blir det väldigt instabilt när du kör switch eller? Jag har också reflekterat över att det blir mycket skida framtill men jag såg det mer som positivt eftersom skidan är mjuk och jag ser framför mig ett jäkla flyt i pudret...:)

Montering Gotama?
provade nu i sälen under skidtestarhelgen och då kom det lite lössnö under söndagen, men tom. med den lilla mängden blev det halv svårt switch. Sen om man kollar på andra forum har det varit mycket snack om att ha gotama +1 - 2 cm och det är tom. personer som inte planerar att köra något switch...

Montering Gotama?
Lånar tråden en snabbis. Någon som vet hur breda skruvar som passar till gotama 05/06? Bindningarna är ett par Salomon 957 Equip om det hjälper.

Mvh

Montering Gotama?
Carlstedt sa:
Lånar tråden en snabbis. Någon som vet hur breda skruvar som passar till gotama 05/06? Bindningarna är ett par Salomon 957 Equip om det hjälper.

Mvh
Breda skruvar?? Till vad? Alla bindningsskruvar är av samma diameter om det är det du menar.

Montering Gotama?
Aa förlåt lite dåligt uttryckt, menade såklart diametern på bindningsskruvarna.. Okej om skruvarna alltid är på samma storlek så missförstod jag nog dig i din "montera själv" tråd. Men då va det vilken diameter hålen skulle vara, eftersom det var förhållandevis stor skillnad mellan diametern beroende på skidans uppbygnad.

Montering Gotama?
har skidorna som dom är och lär dej att åka switch istället.

Montering Gotama?
Stepup sa:
har skidorna som dom är och lär dej att åka switch istället.
om du har sett hur långt bak boot center är på gotama kommer du att förstå att det inte går att landa/åka puder baklänges med dom om man inte typ nuddar nosen med näsan.

jag tänker montera om, frågan är hur mycket..

Tillbaka
Topp