Montering Head PR 13 bindning

mrsvahn

Aktiv medlem
Hej, söker tips på butiker som kan ha mallen för montering av Head/Tyrolias Protector PR 13 binding då det inte var så lätt som jag först trott.
Som namnet antyder monteras den på power rails. Vad jag kunnat googla fram är mallen troligen nedan.
Tyrolia Template 162865 BASES&PLATES (59-108MM)

Varit i kontakt med mina lokala butiker i Göteborg, ena handlar ej med märket och andra vill sälja men ej montera trots att de är officiell återförsäljare för märket.

Hej, söker tips på butiker som kan ha mallen för montering av Head/Tyrolias Protector PR 13 binding då det inte var så lätt som jag först trott.
Som namnet antyder monteras den på power rails. Vad jag kunnat googla fram är mallen troligen nedan.

Varit i kontakt med mina lokala butiker i Göteborg, ena handlar ej med märket och andra vill sälja men ej montera trots att de är officiell återförsäljare för märket.
Jag skulle säga ta lös ”basplattorna” från bindningarna och måtta ut på skidan utan någon mall, så har jag alltid gjort och mäter man noga så blir det alltid bra om man (typ) vet vad man håller på med.

Har du varit nöjd med bindningarna?

Jag blev lite intresserad av funktionen av bakbindningen pga. jag saknade den på mina Look P18 för en månad sen när jag bröt mitt vänstra underben.

Finns det andra märken som har experimenterad liknande funktioner?

Har du varit nöjd med bindningarna?

Jag blev lite intresserad av funktionen av bakbindningen pga. jag saknade den på mina Look P18 för en månad sen när jag bröt mitt vänstra underben.

Finns det andra märken som har experimenterad liknande funktioner?
Inte haft möjlighet att prova dem tyvärr.
Finns 40+ sidor med omdömen på skitalk där det bara är positivt.

Tror tyvärr inte det. Till nästa säsong kommer Protector Attack som flat mount men inte PR 13 tyvärr.

Tillbaka
Topp