Montering på Legend Pro XXL

marcuslantz

Ny medlem
Først, jeg er dansk, men det håber jeg intet problem er.

Sagen er den, at jeg har købt en Legend Pro xxl 194 og et par s916 bindinger - de ligger og venter i Schweiz på mig(:
Frågen er så, om nogle har erfaringer med hvor bindingen monteres? På linien (rekommenderet) eller bag og i så fald, hvor meget?! Hvilken effekt vil det have på denne ski?

Jeg har prøvet modellen med bindingerne monteret på linien, og det virkede fint, men måske vil det forbedre flytet i pow, hvis de rykkes tilbage.

Anybody?

Jag har inte ett par XXL utan ett par pro riders och jag har dom monterade som dom tycker från fabrik.. Tycker det funkar super, har dock bara provat i pist än så länge då jag inte har haft tillgång till någon "off-pist" såhär tidigt på säsongen.. Så jag skulle nog ta och montera på rekomenderad plats då det oftast är utmätt för skärning och grejjer.. (säkert ute och cyklar nu)

Markeringen finns ju för att det skall monteras där så. Annars så är det inte alltför svart att flytta bak bindningen efteråt...

//H

Jeg har eksperimentert litt med bindingsmontering på XXL, har kommet frem til at på de skiene passer det best å montere etter anvisningen fra fabrikken. Dette er nok for at disse skiene har et veldig smalt bruksområde så anvisningen vil nok være rett for de fleste! Har derimot montert mine proriders 1,5 cm bak angitt punkt. Disse skiene har et større bruksområde, så da kan det være behov for litt justeringer!

Gammal tråd är god tråd!

Några nya åsikter om montering på denna skida?

Ska till och montera mina XXL. Såg i tråd på TGR att en del folk förespråkade att montera 1-1.5 cm bakom markering.

En lite mer generell fråga:
Det är oerhört sällan (aldrig?) man hör folk som vill montera framför markeringen när det gäller offpiståkning. Förmodligen är det väl så att tillverkarna bestämmer monteringspunkt med avseende på generell åkning, men vi helst fokuserar på prestanda vid puderåkning.
Men, antag att en skida skall användas i största del vid brantåkning i isiga colouirer. Borde man då istället montera framför markering? (Bara för att ta ett exempel som ligger på andra sidan skalan, jämfört med stora goa pudersvängar)

Jeg har været glade for monteringen på mine XXL, som jeg tog helt normalt. Men når det så er sagt, så kunne jeg godt tænke mig at prøve en XXL med bindingen monteret 1 cm bag - for at prøve forskellen.
Så sent som i går prøvede jeg en B SQUAD i 189 cm, hvor bindingerne var monteret 1,2 cm bag rekomenderingen, og det var en fantastisk oplevelse!

Kan dog kun anbefale normal montering, da det er det eneste, jeg har prøvet. Jvf Dafastests indlæg, så har han eksperimenteret lidt og anbefaler jo også normal montering.

Tillbaka
Topp