Montering på Public enemy?

Hej! jag har köpt ett par public enemy nu, men jag vet inte riktigt hur jag vill ha biningen monterad.
Finns det offpiståkning blir det inte många åk i pisten. men jag hänger även en hel del i parken. Är det stor skillnad om man har standard montering eller mittmontering i offpisten resp parken? jag har funderat på 3+ kan de bli bra?

/joel

Det är rekommenderat att ha mittmontage om du är 100% i parken. Det är skillnad på att åka pist med mittmonterade skidor och bakmonterade.

Jag körde på Public Enemy och hade dem då mittmonterade. Funkade kanonbra i parken, i pisten dög det (Blir ju självklart roligare att köra pist med standard montering). Däremot i offpisten tyckte jag inte det var speciellt bra med mittmontering. Okej, det funkade men man fick åka med för bakåtlut och kunde inte riktigt stå på ordentligt. Åkte dock mest park förra sässongen så det funkade bra med mittmonterat.

Det är upp till dig hur mycket park, pist och puder du åker. Tänk efter vart du vill att skidorna ska prestera bäst.

men ja tycker du ska ha mittmontering och då är det park som gäller, men det går jue i offpisten med, men det är inte lika kul!. jag tycker själv att det ser lite mobbat ut med standar!

Sen kan du ju alltid ha typ midsole +4 eller +5, mittemellan standard och core, jag kör själv på +4 och det funkar bra överallt,.-

Tillbaka
Topp