Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Monteringspunkt av Telemarkbindning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="maglof" data-source="post: 1292786" data-attributes="member: 144797"><p>Var sitter pjäxan på skidan? </p><p>Pjäxan har en nästan osynlig vertikal linje på insidan av foten, på utsidan på skalet. Skidan har också en eller flera linjer. Linjen på pjäxan bör monteras i linje med en linje på skidan. Så gör man alpint (med lite undantag) och så gör jagoch många med mig på telemark. (Förr var det vanligt att bakmontera telisbindningar och en del gör det fortfarande.)</p><p></p><p>Om ditt problem är att du tycker att skidan svänger för mycket (upp i backen och du stannar) så borde skidan vara frammonterad. (Man brukar frammontera pistskidor ibland för att få dem mer aggressiva in i sväng och mer lättsvängda) </p><p>Som jag förstår ditt problem har jag svårt att tro att bindningen är bakmonterad. </p><p></p><p>Det du upplever kan också vara en effekt av hur du belastar skidan och hur bindningen fungerar. Jag har inte testat Bishop och kan inte uttala mig om det. </p><p>Skidan är från 2002 så det kan hända att den är för mjuk för bindningen och därför svänger på ordentligt om du har vettig teknik, det är väl en 170cm? <a href="https://www.freeride.se/prylar/skidor/head-super-cross.html" target="_blank">https://www.freeride.se/prylar/skidor/head-super-cross.html</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="maglof, post: 1292786, member: 144797"] Var sitter pjäxan på skidan? Pjäxan har en nästan osynlig vertikal linje på insidan av foten, på utsidan på skalet. Skidan har också en eller flera linjer. Linjen på pjäxan bör monteras i linje med en linje på skidan. Så gör man alpint (med lite undantag) och så gör jagoch många med mig på telemark. (Förr var det vanligt att bakmontera telisbindningar och en del gör det fortfarande.) Om ditt problem är att du tycker att skidan svänger för mycket (upp i backen och du stannar) så borde skidan vara frammonterad. (Man brukar frammontera pistskidor ibland för att få dem mer aggressiva in i sväng och mer lättsvängda) Som jag förstår ditt problem har jag svårt att tro att bindningen är bakmonterad. Det du upplever kan också vara en effekt av hur du belastar skidan och hur bindningen fungerar. Jag har inte testat Bishop och kan inte uttala mig om det. Skidan är från 2002 så det kan hända att den är för mjuk för bindningen och därför svänger på ordentligt om du har vettig teknik, det är väl en 170cm? [URL]https://www.freeride.se/prylar/skidor/head-super-cross.html[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Monteringspunkt av Telemarkbindning
Tillbaka
Topp