Monteringspunkt Line Supernatural 92 - 179

Hejsan

Jag undrar om någon kan ge mig lite klarhet angåend monteringspunkten på mina nya skidor.
Skida: Line Supernatural 92, 179cm
Skulle vilja montera dem enligt rekommendation som är utmärkt på skidan, men dem skickar också med en info om att "STANCE mm: -79,0".
Det tolkar jag som att rek. monteringspunkt skall vara -79mm ifrån TrueCenter på skidan, därav mina uppmätningar.
Skidan mäter 177,5cm och TC hamnar då på 88,75cm. Då ligger rek. markering -102mm ifrån TC.
Vad är det som jag inte fattar? Vart skall man montera bindningen tror ni?

Min Teori: Att -79mm är ifrån centrum på spannet....? Kan detta stämma.

Ps. Är det någon som åkt denna och kan ge en hint om vart bästa montering skulle kunna vara.

//Hans Persson

Bilder visar uppmätning och pjäxan placerad enligt rekommendation.

Nu har du ju redan avslutat tråden och jag har inte så mycket att tillföra i dina teorier om mått men jag har själv ett par Line Supernatural 100, 186cm, som jag har monterat på linjen och tycker det funkar prima. En väldigt allround skida i mina ögon.

Lycka till!

-82.5 enligt Line
https://eu.lineskis.com/en_SE/skis-and-gear/supernatural-92-1718.html

102mm låter lite mycket men inte helt omöjligt.
Det är -75mm på mina Line sd 104 men satte dem på -65 men hade säkert kunnat flytta nån cm till utan problem, doch är det ju inte samma skida som din,s å inte ska jämföra dem allt för mycket. Jag kollade hur bred skidan var vid markeringen och konstaterade att det var samma bredd upp till c:a ett par cm framför markeringen.
Känns det helt galet kan du ju testa att flytta fram 2-3cm det är ju inte hela värden.

Snödjup

Tillbaka
Topp