HansPersson77
Medlem
Monteringspunkt Line Supernatural 92 - 179
Hejsan
Jag undrar om någon kan ge mig lite klarhet angåend monteringspunkten på mina nya skidor.
Skida: Line Supernatural 92, 179cm
Skulle vilja montera dem enligt rekommendation som är utmärkt på skidan, men dem skickar också med en info om att "STANCE mm: -79,0".
Det tolkar jag som att rek. monteringspunkt skall vara -79mm ifrån TrueCenter på skidan, därav mina uppmätningar.
Skidan mäter 177,5cm och TC hamnar då på 88,75cm. Då ligger rek. markering -102mm ifrån TC.
Vad är det som jag inte fattar? Vart skall man montera bindningen tror ni?
Min Teori: Att -79mm är ifrån centrum på spannet....? Kan detta stämma.
Ps. Är det någon som åkt denna och kan ge en hint om vart bästa montering skulle kunna vara.
//Hans Persson
Bilder visar uppmätning och pjäxan placerad enligt rekommendation.

Jag undrar om någon kan ge mig lite klarhet angåend monteringspunkten på mina nya skidor.
Skida: Line Supernatural 92, 179cm
Skulle vilja montera dem enligt rekommendation som är utmärkt på skidan, men dem skickar också med en info om att "STANCE mm: -79,0".
Det tolkar jag som att rek. monteringspunkt skall vara -79mm ifrån TrueCenter på skidan, därav mina uppmätningar.
Skidan mäter 177,5cm och TC hamnar då på 88,75cm. Då ligger rek. markering -102mm ifrån TC.
Vad är det som jag inte fattar? Vart skall man montera bindningen tror ni?
Min Teori: Att -79mm är ifrån centrum på spannet....? Kan detta stämma.
Ps. Är det någon som åkt denna och kan ge en hint om vart bästa montering skulle kunna vara.
//Hans Persson
Bilder visar uppmätning och pjäxan placerad enligt rekommendation.