Morrow Todd Richards 97-98-undringar m.m.

Quizz

Ny medlem
Hej!

Inser att jag tänker fråga om en bräda som är lite äldre här men hoppas att nån känner till den.

Jag kör på en Morrow, Todd Richards 158cm (årsmodell okänd men före 99).
Är det nån som vet nånting om den här brädan? Själv har jag ju åkt en del på den men har inga referenser så jag kan inte säga hur den beter sig i förhållande till andra brädor.

Själv är jag 189 och väger 75, sko 12 och inser att det är nog dags för nåt större så jag kan utvecklas. Ska mest åka pist och freeride i år och behåller morrowbrädan som eventuell parkbräda. Min nivå är klart förbi nybörjare men med rätt oslipad teknik.

Det jag undrar är: Hur är väl passar egentligen min bräda för det jag vill göra med den? Om det dessutom är nån som har några bra idéer på brädor så hör av er.

Tips jag har fått är:

Option freeplus 166
Nitro Magnum 168
Nitro Pantera Wide 166
Ride Yukon 168

Nån som vet något om dessa?

Slutligen, lite kuriosa: Brädan har tidigare ägts av Peter Ström som uppenbarligen har lyckats göra fina trick på den (fin bild i Vertikal nr 2 98) . Själv är jag mera blygsam i min åkning.

/erik

tror du blir nöjd bara du köper en ny bräda för det har hänt bra mycket med brädorna om din bräda är ca 10 år gammal.

häng upp gamle todd på väggen istället.

ps, tagga ner lite på längden på brädan, håll dig runt 158-160 så mår du bättre.

Nu ska jag ju som sagt kunna åka i lössnö med den, varför tycker du att den ska vara i den längden, för det är du rätt ensam om. Det är klart under det berömda hakmåttet som alla pratar om.

Ingen kritik men vore kul om du utvecklade svaret.

/e

Tillbaka
Topp