Movement Chill Out eller?

Reindeer

Medlem
Halloj!
Har precis sålt iväg ett par Shogun som varit min "andraskida" i några år. Jag är på jakt efter en ersättare med en radie runt 20 m som kommer att åkas mycket men mest i Sverige och 75% pist. Jag provåkte ett antal skidor under testhelger i december och fastnade för Carbon 100. Dock så har jag ingen lust att lägga närmare 10' med bindning...Är det någon som provat Movement Chill Out? Eller har något annat förslag till en 198 cm och 108 kg erfaren och hyfsat vass åkare? Tacksam för förslag. Tilläggas ska att Chill out kommer köpas otestad om den är aktuell...

Snowgod sa:
Tror aldrig jag sett en Movementskida i Sverige, så du får bli pionjär. De får bra kritik om man kollar lite på nätet.
Hittade en till bra pris oxå, här: http://www.montaz.com/-p139152.html
Movement har funnits många år. Men de för en liten men trots allt tillvaro i Sverige.

De har haft en teamåkare för 10 år sedan som var ute och filmade internationellt(Patrik L) och nu kör ju Lotten Rapp för de.

När jag körde på de för en del år sedan så var det bra skidor.

//H

@Hasse_Lindborg Har sett dom både i alperna och Norge, provkört nån modell för länge sen. De har dock väldigt dålig spridning i Sverige, finns det nån butik som har på lager?

Tillbaka
Topp