Movement Goliath Sluff?

krusher

Ny medlem
Movement Goliath Sluff?
Funderar på att köpa ett par movement goliath sluff inför min säsong i st anton
vad tycker ni om det?

Med look px 14 tror jag att det va.

tror ni att det är en bra skida att köpa om man enbart vill ha en skida för offpisten men som samtidigt ska känns smidig i skogen och på backcoutry hopp

tacksam för svar så snabbt som möjligt!

Movement Goliath Sluff?
dude! BC hopp med ett par sluff är inte att rekomendera. Först av allt så är det ingen twintip och för det andra så är de en del bakmonterade. Sluffen känns mer som en bra tur/allmountainskida.

Om du vill ha en skida som fungerar i olika fören, flyter bra i puder, går att åka på i pisten och även landa ett par snurrar så bör du iaf kolla på ett par 4frnt CRJ..vilken längd är svårt att säga eftersom du inte har sagt ngt om dig sj såsom vikt, längd tidigare skidor du och tyckt om etc..

Movement Goliath Sluff?
sebbaz sa:
nej man, Armada JJ eller k2 hellbent, völkl chop stick. de är bc jibbb skidor
bör lägga till ett gäääääng fler skidor isf.
moment bibby 186
moment night train
faction royale
ON3P caylor
line ep pro
line elisabeth
line sir francis bacon
dynastar 6th sense huge
core-upt richard permin "the hands up"
Rossignol S6
Salomon czar
Praxis Mountain jib
Nordica ZERO
Amplid colesterol rc
Extrem Big pen
Atomic BentChetler
Atomic Blog
Scott P4

glömt ngn??

Movement Goliath Sluff?
tack för tipsen. men vill inte ha en skida som är å mycket jibbn inspirerad.. vill snarare ha något som klarar offpisten i st anton bra! dvs ibland lite uppkörd lössnö ibland lite skog... inte så mycket bc jibb

Movement Goliath Sluff?
Sluff är en grym allroundskida för alla snöförhàllanden. Om du gillar riktiga storslalomlagg sà är det en grym skida för dig. För de djupa dagarna sà är det inte fel med nàt bredare och mjukare. Om du inte söker jibb sà är den fin.

Om jag själv fick köra bara en skida en hel säsong sà skulle denna ligga bra till. Denna plus en 120mm+ skulle vara min optimala uppsättning tror jag.

Movement Goliath Sluff?
krusher sa:
tack för tipsen. men vill inte ha en skida som är å mycket jibbn inspirerad.. vill snarare ha något som klarar offpisten i st anton bra! dvs ibland lite uppkörd lössnö ibland lite skog... inte så mycket bc jibb
Jag tänkte mest på att du ville ha en skida som var BC hopp anpassad oxå och då går (iaf i mina ögon) sluffen helt bort. Visst...fin skida men är inte så najs om det har snöat MASSOR...då finns det roligare skidor.

Rossignol S6 är jäkligt allround med rätt så styvt flex (spec nosen), även Dynasatar 6th sense huge, scott P4, Line Sir francis bacon och Salomon Czar är bra allroundpuderskidor.

Tillbaka
Topp