ChamBenkeYxan
Ny medlem
Mozart Kugeln
Är någon precis som jag besatt av Mozart Kugeln till samma grad som jag är besatt av pudersnö?
Vilken är din favorit Mozart Kugel?
Min måste vara Salsburger Mozart Kugeln
På andra plats kommer Reber Mozart-Kugeln
Salsburger börjar med ett lager mörk choklad sen följer underbar hasselnötsnougat
efter detta kommer den ack så fina ljusa nougaten och som kronan på verket i mitten sitter pistagemarsipan.
Reber är en lite finare och mkt dyrare Mozart kula.
Den börjar med den finaste mörka chokladen man kan tänka sig.
Sen kommer En väldigt smakrik och även alkoholtillsatt Pistagemarsipan och i mitten har vi hasselnötsnougaten.
För finsmakaren så är det nog Reber som blir bäst.
Men för masskonsumenten som har räknat ut att för 14€ om dan så kan man få all sin näring och därmed utesluta all annan konsumption av matvaror om man köper sin Salsburger Mozart Kugeln på Nah Und Frisch i St.Anton.
Så måste det va Salsburg som vinner.
Plus att det är inte gott att äta 20 Reber Mozart-Kugeln om dagen medan Salsburgs motsvarighet kan man lätt äta upp mot 30-40 av dom goda små kulorna.
Någon som har testat någon av alla dom andra "äkta" mozart kulorna där ute?
Någon som kanske har varit med i svängen så länge att han smakade på orginalets egna kulor?
Vilken är din favorit Mozart Kugel?
Min måste vara Salsburger Mozart Kugeln
På andra plats kommer Reber Mozart-Kugeln
Salsburger börjar med ett lager mörk choklad sen följer underbar hasselnötsnougat
efter detta kommer den ack så fina ljusa nougaten och som kronan på verket i mitten sitter pistagemarsipan.
Reber är en lite finare och mkt dyrare Mozart kula.
Den börjar med den finaste mörka chokladen man kan tänka sig.
Sen kommer En väldigt smakrik och även alkoholtillsatt Pistagemarsipan och i mitten har vi hasselnötsnougaten.
För finsmakaren så är det nog Reber som blir bäst.
Men för masskonsumenten som har räknat ut att för 14€ om dan så kan man få all sin näring och därmed utesluta all annan konsumption av matvaror om man köper sin Salsburger Mozart Kugeln på Nah Und Frisch i St.Anton.
Så måste det va Salsburg som vinner.
Plus att det är inte gott att äta 20 Reber Mozart-Kugeln om dagen medan Salsburgs motsvarighet kan man lätt äta upp mot 30-40 av dom goda små kulorna.
Någon som har testat någon av alla dom andra "äkta" mozart kulorna där ute?
Någon som kanske har varit med i svängen så länge att han smakade på orginalets egna kulor?