Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Mozart Kugeln
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ChamBenkeYxan" data-source="post: 120624" data-attributes="member: 34055"><p>Är någon precis som jag besatt av Mozart Kugeln till samma grad som jag är besatt av pudersnö?</p><p></p><p>Vilken är din favorit Mozart Kugel?</p><p>Min måste vara Salsburger Mozart Kugeln</p><p>På andra plats kommer Reber Mozart-Kugeln</p><p></p><p>Salsburger börjar med ett lager mörk choklad sen följer underbar hasselnötsnougat</p><p>efter detta kommer den ack så fina ljusa nougaten och som kronan på verket i mitten sitter pistagemarsipan.</p><p></p><p>Reber är en lite finare och mkt dyrare Mozart kula.</p><p>Den börjar med den finaste mörka chokladen man kan tänka sig.</p><p>Sen kommer En väldigt smakrik och även alkoholtillsatt Pistagemarsipan och i mitten har vi hasselnötsnougaten.</p><p></p><p>För finsmakaren så är det nog Reber som blir bäst.</p><p>Men för masskonsumenten som har räknat ut att för 14€ om dan så kan man få all sin näring och därmed utesluta all annan konsumption av matvaror om man köper sin Salsburger Mozart Kugeln på Nah Und Frisch i St.Anton.</p><p>Så måste det va Salsburg som vinner.</p><p>Plus att det är inte gott att äta 20 Reber Mozart-Kugeln om dagen medan Salsburgs motsvarighet kan man lätt äta upp mot 30-40 av dom goda små kulorna.</p><p></p><p>Någon som har testat någon av alla dom andra "äkta" mozart kulorna där ute?</p><p>Någon som kanske har varit med i svängen så länge att han smakade på orginalets egna kulor?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ChamBenkeYxan, post: 120624, member: 34055"] Är någon precis som jag besatt av Mozart Kugeln till samma grad som jag är besatt av pudersnö? Vilken är din favorit Mozart Kugel? Min måste vara Salsburger Mozart Kugeln På andra plats kommer Reber Mozart-Kugeln Salsburger börjar med ett lager mörk choklad sen följer underbar hasselnötsnougat efter detta kommer den ack så fina ljusa nougaten och som kronan på verket i mitten sitter pistagemarsipan. Reber är en lite finare och mkt dyrare Mozart kula. Den börjar med den finaste mörka chokladen man kan tänka sig. Sen kommer En väldigt smakrik och även alkoholtillsatt Pistagemarsipan och i mitten har vi hasselnötsnougaten. För finsmakaren så är det nog Reber som blir bäst. Men för masskonsumenten som har räknat ut att för 14€ om dan så kan man få all sin näring och därmed utesluta all annan konsumption av matvaror om man köper sin Salsburger Mozart Kugeln på Nah Und Frisch i St.Anton. Så måste det va Salsburg som vinner. Plus att det är inte gott att äta 20 Reber Mozart-Kugeln om dagen medan Salsburgs motsvarighet kan man lätt äta upp mot 30-40 av dom goda små kulorna. Någon som har testat någon av alla dom andra "äkta" mozart kulorna där ute? Någon som kanske har varit med i svängen så länge att han smakade på orginalets egna kulor? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Mozart Kugeln
Tillbaka
Topp