Mystisk maskin

JanLindstrom

Ny medlem
Hittade denna apparat i pistamaskinsgaraget. Är det någon som vet hur den fungerar och kan berätta lite. Är den värd att starta och använda eller är den att betrakta som elskrot. Har med någon form av skidunderhåll att göra så mycket har jag förstått!
20200323_205004.jpg

Henric-s

Medlem
När man startar den så värms bandet upp och man kan smeta in bandet med valla.Sedan drar man skidan emot bandet, funkar helt ok om man gör det 1-2 gånger i veckan.

zingo11

Aktiv medlem
Har en liknande, wintersteiger swm
På dom sitter ett element vid bandet.
Termostat styrt, jag kör ca 90 grader
15854002685773016835242173395278.jpg

Henric-s

Medlem
Aha, hur lång tid tar det att bli varmt tro? Provkörde den typ 5 min idag, märkte ingen värme.
Jag har för mig att det fanns en knapp eller reglage separat för värmeelementet och en knapp för att starta bandet. När man stoppade den så stängde man av elementet först och lät bandet gå en stund för att svalna.

zingo11

Aktiv medlem
Kör den om jag skall ha riktigt bra glid efter sicklingen.
Kanske någon annan använder den på annorlunda sätt?
@JanLindstrom den använder 380 V ?
Vad är det för slip duk som sitter på?

JanLindstrom

Ny medlem
Kör den om jag skall ha riktigt bra glid efter sicklingen.
Kanske någon annan använder den på annorlunda sätt?
@JanLindstrom den använder 380 V ?
Vad är det för slip duk som sitter på?
Hej, den går på 380V. Ska titta lite mer efter värmeelement ich sådant.
Bandet ser ut att vara nåt slags scotchbrite typ liknande men ganska mjukt. Finns ett gäng ny band också. Ska titta lite mer imorgon när jag är där igen. Provade lite på grabbens völkl mantra, blev i alla fall blankt och fint trots att det är ett tag sedan jag vallade de...

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp