Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
N+1 efter en uppenbarelse. Eller egentligen N-1+2?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="H.." data-source="post: 1294985" data-attributes="member: 189183"><p>Tack för input, får nog skolka lite och googla skidor på jobbet idag... </p><p></p><p>Bor i norra Stockholm, så hemmaåken är mycket riktigt kullar av typen Väsjöbacken. Skidresorna brukar sällan ta oss längre än Härjedalen eller Dalarna. </p><p></p><p>Det kändes lite som att konsensus här var att fokusera på att byta ut K2orna? Intressant. Min tanke var annars typ det motsatta - slipa kanterna och låt dem vara kvar ett tag till och leta upp ett par riktigt vassa pistskidor istället. </p><p></p><p>Kanske ska utveckla varför jag ser poänger med ett par slalomskidor. </p><p>Vi har barn som är 5 och 8. De åker bra, lillasyster börjar åka på skär och drar ifrån storasyrran i röda backar men det är ändå ingen raketfart. Och eftersom de åker så pass bra så har åkningen allt mer blivit gemensamma familjeåk nerför samma backar, men där jag släpper iväg barnen lite i förväg och sen jagar ikapp dem. Med ett par lokomotivlagg hinner man knappt nå styrfart innan det är dags att bromsa. Ibland delar vi upp oss och man hinner klämma in två-tre åk i bästa närmaste nedfart. För dessa dagar tror jag att ett par slalomskidor med kort radie kan vara riktigt kul och markant öka kvalitén på min egen åkning som annars lätt mest blir nåt sorts barnvakt på hasplåtar. </p><p></p><p>Möjligheterna för tester är begränsade, skulle behöva ett par extra dagar per vecka för att hinna med allt. Så jag går mer på chans och tänkte köpa något begagnat. </p><p></p><p>En variant jag tittar på är att övertyga min fru om att hennes Racetiger är lite för långa och framför allt för fula* för henne och istället köpa typ dessa: <a href="https://www.freeride.se/annonser/atomic-redster-s7.179588/" target="_blank">Atomic redster S7</a>... </p><p></p><p>*gula</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="H.., post: 1294985, member: 189183"] Tack för input, får nog skolka lite och googla skidor på jobbet idag... Bor i norra Stockholm, så hemmaåken är mycket riktigt kullar av typen Väsjöbacken. Skidresorna brukar sällan ta oss längre än Härjedalen eller Dalarna. Det kändes lite som att konsensus här var att fokusera på att byta ut K2orna? Intressant. Min tanke var annars typ det motsatta - slipa kanterna och låt dem vara kvar ett tag till och leta upp ett par riktigt vassa pistskidor istället. Kanske ska utveckla varför jag ser poänger med ett par slalomskidor. Vi har barn som är 5 och 8. De åker bra, lillasyster börjar åka på skär och drar ifrån storasyrran i röda backar men det är ändå ingen raketfart. Och eftersom de åker så pass bra så har åkningen allt mer blivit gemensamma familjeåk nerför samma backar, men där jag släpper iväg barnen lite i förväg och sen jagar ikapp dem. Med ett par lokomotivlagg hinner man knappt nå styrfart innan det är dags att bromsa. Ibland delar vi upp oss och man hinner klämma in två-tre åk i bästa närmaste nedfart. För dessa dagar tror jag att ett par slalomskidor med kort radie kan vara riktigt kul och markant öka kvalitén på min egen åkning som annars lätt mest blir nåt sorts barnvakt på hasplåtar. Möjligheterna för tester är begränsade, skulle behöva ett par extra dagar per vecka för att hinna med allt. Så jag går mer på chans och tänkte köpa något begagnat. En variant jag tittar på är att övertyga min fru om att hennes Racetiger är lite för långa och framför allt för fula* för henne och istället köpa typ dessa: [URL='https://www.freeride.se/annonser/atomic-redster-s7.179588/']Atomic redster S7[/URL]... *gula [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
N+1 efter en uppenbarelse. Eller egentligen N-1+2?
Tillbaka
Topp