P
pizzaaugust
Guest
Nå Bra Gangsta Låtar!
gza(wu tang clan) - liquid sword.
Senast ändrad:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
menar du NWA ? pissig,,eehhJesperH sa:Nagon pissig grupp som gjort laten "Fuck tha Police". Kan man bli mer gangster an att ha sexuellt umgange med farbror bla?
Som jag sa, den enda och bästa Gangst'a-låten måste juh vara Coolio - Gangsta's Paradise ?Henrik_koivisto sa:kan någon vara snäll och definera ordet gangsta?
är det när man drar låtar om hur hårt man hustlar, brudar, bilar, cash och hur många man "poppat"?
eller vad är en gangsta låt egentligen..
Nä, börja lyssna på typ jedi mind, capone-n-noreaga, gamla bone thugs, äldre dr. dre alster, n.w.a, wu tang, a tribe called quest, juelz santana, ill bill, non phixion etc. etc.
Dagens hiphop är för "marknads inriktad" det vill säga man gör musik för att tjäna feta pengar utan egentlig mening med texter.. Kolla t.ex Mims - this is why i´m hot.. typ exempel!
Som någon sa ovanför, finns grymt mycket bra svensk hiphop egentligen.. MBMA är bara en, organism 12 som var del av mbma, obnoxious, max peezay.
haha WORD! Dolly är mer gangster än någon av er!Rastavibrationer sa:Dolly Parton - Nine to five
du förstår väl vad han menar med gangsta musik?Henrik_koivisto sa:kan någon vara snäll och definera ordet gangsta?
är det när man drar låtar om hur hårt man hustlar, brudar, bilar, cash och hur många man "poppat"?
Nä, börja lyssna på typ jedi mind, capone-n-noreaga, gamla bone thugs, äldre dr. dre alster, n.w.a, wu tang, a tribe called quest, juelz santana, ill bill, non phixion etc. etc.
Dagens hiphop är för "marknads inriktad" det vill säga man gör musik för att tjäna feta pengar utan egentlig mening med texter.. Kolla t.ex Mims - this is why i´m hot.. typ exempel!
Som någon sa ovanför, finns grymt mycket bra svensk hiphop egentligen.. MBMA är bara en, organism 12 som var del av mbma, obnoxious, max peezay.
Kanye wests texter är riktigt meningsfulla tycker jag, i alla fall majoriteten av dem. Men jag håller med om att dagens hip hop som blir hits är riktigt värdelösa, för mycket refräng och kassa texter.glindstrom sa:du förstår väl vad han menar med gangsta musik?Henrik_koivisto sa:kan någon vara snäll och definera ordet gangsta?
Det finns väl grymt mkt bra amerikansk hip hop också, du kan väl inte säga att all hiphop är marknads inriktad :S?
immortal technique gör väl endå ganska politisk inriktad musik, du kanske bara lyssnar på mims, vilket gör att du inte har ett skit att jämföra med?
word ^^Robbott sa:Kanye wests texter är riktigt meningsfulla tycker jag, i alla fall majoriteten av dem. Men jag håller med om att dagens hip hop som blir hits är riktigt värdelösa, för mycket refräng och kassa texter.glindstrom sa:du förstår väl vad han menar med gangsta musik?Henrik_koivisto sa:kan någon vara snäll och definera ordet gangsta?
Det finns väl grymt mkt bra amerikansk hip hop också, du kan väl inte säga att all hiphop är marknads inriktad :S?
immortal technique gör väl endå ganska politisk inriktad musik, du kanske bara lyssnar på mims, vilket gör att du inte har ett skit att jämföra med?
måste bara kommentera att mims låt är så värdelös hahaha, im hot cus im fly u aint cus u not, aha bra skrivet, bra verkligen, svåra rim, bra man e inte het för man e inte det okej,, instämmer, glömm inte tupac! capone n noreaga e sköna som ett as, what else. brother ali e skön inte liljon skrik typ YEAAH hela låten,Henrik_koivisto sa:kan någon vara snäll och definera ordet gangsta?
hahaJohanStahlberg sa:haha WORD! Dolly är mer gangster än någon av er!Rastavibrationer sa:Dolly Parton - Nine to five
haha jag vill jättegärna ha dem låtarna men jag vetinte om jag vågar adda dej :$Aspebo sa:aah men snälla....50 cent Get rich or die trying soundtrack- window shopper...så skön...
sen är ju inte 2pac feat. Akon- ghetto gospel inte helt fel...hittar du dom inte kan du få dem via msn...aspen-7@hotmail.com
för mig e de tvärt om jagvill gärna ha dig men e rädd för låtarna? hur ska jag gå tillväga?Mangeeeee sa:haha jag vill jättegärna ha dem låtarna men jag vetinte om jag vågar adda dej :$Aspebo sa:aah men snälla....50 cent Get rich or die trying soundtrack- window shopper...så skön...
sen är ju inte 2pac feat. Akon- ghetto gospel inte helt fel...hittar du dom inte kan du få dem via msn...aspen-7@hotmail.com
^^
"stövlar rekommenderas om man ska fiska, tvättsaker, som diskmedel är ett måste när vi ska diska" sjukt sköna rim i våra informations papper inför tältningen med skolan, lärarna pulled it out tight right There,ENGLUNDAAAAAAAAAAAAA sa:Papoose är ju sjukt bra..
"born in the gutter, raised in the slum / i don't like talking we can take it to the guns
och Nas - one love.. fyfan sicket sjukt flow han hade på illmatic, undrar vad som hänt sen dess..
"Then I rose - wiping the blunts ash from my clothes and froze only to blow the earth smoke through my nose"
dom har ju tatt beatet från gamla "growing pains ft. ludacris" de e lite syn för growing pains e mkt bättreWITMatrix sa:Dilated Peoples - Worst Comes to Worst...e skön iaf...
nja inte exakt men när du säger det så finns det där. de e ganska likt, men growing pains med luda e sjukt skön och med DTP - Growing painstrapp91 sa:dom har ju tatt beatet från gamla "growing pains ft. ludacris" de e lite syn för growing pains e mkt bättreWITMatrix sa:Dilated Peoples - Worst Comes to Worst...e skön iaf...
"gorillan" har ett talfel efter att ha blivit skjuten 7 ggr å en gång i käken, men nej englund du är mkt mer gangster...ENGLUNDAAAAAAAAAAAAA sa:haha trapp91 GG real gangsta shit där.. 50 cent? en gorilla med talfel, han är sjuuuukt bra på att rappa.