Nå Bra Gangsta Låtar!

Nå Bra Gangsta Låtar!
Nagon pissig grupp som gjort laten "Fuck tha Police". Kan man bli mer gangster an att ha sexuellt umgange med farbror bla?

Nå Bra Gangsta Låtar!
Största gangster-låten igenom tiderna måste ju ändå vara Coolio - Gangsta's Paradise ?
Tycker det säger sig självt ;) Sen är den rätt skön också.

Nå Bra Gangsta Låtar!
kan någon vara snäll och definera ordet gangsta?

är det när man drar låtar om hur hårt man hustlar, brudar, bilar, cash och hur många man "poppat"?

eller vad är en gangsta låt egentligen..

Nä, börja lyssna på typ jedi mind, capone-n-noreaga, gamla bone thugs, äldre dr. dre alster, n.w.a, wu tang, a tribe called quest, juelz santana, ill bill, non phixion etc. etc.

Dagens hiphop är för "marknads inriktad" det vill säga man gör musik för att tjäna feta pengar utan egentlig mening med texter.. Kolla t.ex Mims - this is why i´m hot.. typ exempel!

Som någon sa ovanför, finns grymt mycket bra svensk hiphop egentligen.. MBMA är bara en, organism 12 som var del av mbma, obnoxious, max peezay.

Senast ändrad:
Nå Bra Gangsta Låtar!
äe inte det här en skidsajt gå in på whoa.se istället å snacka musik där!!

Nå Bra Gangsta Låtar!
Henrik_koivisto sa:

är det när man drar låtar om hur hårt man hustlar, brudar, bilar, cash och hur många man "poppat"?

Nä, börja lyssna på typ jedi mind, capone-n-noreaga, gamla bone thugs, äldre dr. dre alster, n.w.a, wu tang, a tribe called quest, juelz santana, ill bill, non phixion etc. etc.

Dagens hiphop är för "marknads inriktad" det vill säga man gör musik för att tjäna feta pengar utan egentlig mening med texter.. Kolla t.ex Mims - this is why i´m hot.. typ exempel!

Som någon sa ovanför, finns grymt mycket bra svensk hiphop egentligen.. MBMA är bara en, organism 12 som var del av mbma, obnoxious, max peezay.
Som jag sa, den enda och bästa Gangst'a-låten måste juh vara Coolio - Gangsta's Paradise ?

Nå Bra Gangsta Låtar!
Henrik_koivisto sa:

du förstår väl vad han menar med gangsta musik?

Det finns väl grymt mkt bra amerikansk hip hop också, du kan väl inte säga att all hiphop är marknads inriktad :S?

immortal technique gör väl endå ganska politisk inriktad musik, du kanske bara lyssnar på mims, vilket gör att du inte har ett skit att jämföra med?

Nå Bra Gangsta Låtar!
en hård låt är the game's diss, eller vad fan det är, till 50 cent. 100 bars heter den. Där är han arg ojojoj. Fast själv tycker jag inte den är jättebra, men den är G.

Annars kan jag tipsa om lite bra album

game - doctors advocate
dre - chronic 2001
NAS - Hip hop is deeeaad

Nå Bra Gangsta Låtar!
glindstrom sa:
Henrik_koivisto sa:

Det finns väl grymt mkt bra amerikansk hip hop också, du kan väl inte säga att all hiphop är marknads inriktad :S?

immortal technique gör väl endå ganska politisk inriktad musik, du kanske bara lyssnar på mims, vilket gör att du inte har ett skit att jämföra med?
Kanye wests texter är riktigt meningsfulla tycker jag, i alla fall majoriteten av dem. Men jag håller med om att dagens hip hop som blir hits är riktigt värdelösa, för mycket refräng och kassa texter.

Nå Bra Gangsta Låtar!
Robbott sa:
glindstrom sa:
Henrik_koivisto sa:

Kanye wests texter är riktigt meningsfulla tycker jag, i alla fall majoriteten av dem. Men jag håller med om att dagens hip hop som blir hits är riktigt värdelösa, för mycket refräng och kassa texter.
word ^^

Nå Bra Gangsta Låtar!
den e mest gangsta, marer tipsade

e cleana också. llite hårdare men ja gillar softare . inte typ liljon skrik,,

Nå Bra Gangsta Låtar!
Henrik_koivisto sa:

måste bara kommentera att mims låt är så värdelös hahaha, im hot cus im fly u aint cus u not, aha bra skrivet, bra verkligen, svåra rim, bra man e inte het för man e inte det okej,, instämmer, glömm inte tupac! capone n noreaga e sköna som ett as, what else. brother ali e skön inte liljon skrik typ YEAAH hela låten,

cunning lynguists, dead prez har endel bra. tex propaganda den e grym, the coup, talib kweli. osv

Nå Bra Gangsta Låtar!
aah men snälla....50 cent Get rich or die trying soundtrack- window shopper...så skön...
sen är ju inte 2pac feat. Akon- ghetto gospel inte helt fel...hittar du dom inte kan du få dem via msn...aspen-7@hotmail.com

Nå Bra Gangsta Låtar!
Aspebo sa:
aah men snälla....50 cent Get rich or die trying soundtrack- window shopper...så skön...
sen är ju inte 2pac feat. Akon- ghetto gospel inte helt fel...hittar du dom inte kan du få dem via msn...aspen-7@hotmail.com
haha jag vill jättegärna ha dem låtarna men jag vetinte om jag vågar adda dej :$

^^

Nå Bra Gangsta Låtar!
Mangeeeee sa:
Aspebo sa:
haha jag vill jättegärna ha dem låtarna men jag vetinte om jag vågar adda dej :$

^^
för mig e de tvärt om jagvill gärna ha dig men e rädd för låtarna? hur ska jag gå tillväga?
är det sten sax påse med mig själv lr? lott dragning?

Senast ändrad:
Nå Bra Gangsta Låtar!
Papoose är ju sjukt bra..

"born in the gutter, raised in the slum / i don't like talking we can take it to the guns

och Nas - one love.. fyfan sicket sjukt flow han hade på illmatic, undrar vad som hänt sen dess..

"Then I rose - wiping the blunts ash from my clothes and froze only to blow the earth smoke through my nose"

Senast ändrad:
Nå Bra Gangsta Låtar!
ENGLUNDAAAAAAAAAAAAA sa:
Papoose är ju sjukt bra..

"born in the gutter, raised in the slum / i don't like talking we can take it to the guns

och Nas - one love.. fyfan sicket sjukt flow han hade på illmatic, undrar vad som hänt sen dess..

"Then I rose - wiping the blunts ash from my clothes and froze only to blow the earth smoke through my nose"
"stövlar rekommenderas om man ska fiska, tvättsaker, som diskmedel är ett måste när vi ska diska" sjukt sköna rim i våra informations papper inför tältningen med skolan, lärarna pulled it out tight right There,

Nå Bra Gangsta Låtar!
WITMatrix sa:
Dilated Peoples - Worst Comes to Worst...e skön iaf...
dom har ju tatt beatet från gamla "growing pains ft. ludacris" de e lite syn för growing pains e mkt bättre

Måste de va gangsta för å va bra eller? jag brukar inte tänka på hur mkt gangsta de e utan om beatet,flowet, rapparen osv e bra istället ^^

här kommer en lista på BRA låtar, dom flesta kanske inte e riktigt gangsta om de måste va de :P

capone-n-noreaga - invincible
jedimindtricks ft. killah priest - saviorself
dilated peoples - you cant hide you cant run
twista - sunshine
mobb deep - shook ones (skön å ha i lurarna när man åker)
2 pac - dear mama remix ft. anthony hamilton
jibbs - chain hang low
west side connection - the gangsta, the killah and the drugdealer
50 cent -I'll whip youre head boy
Ludacris - Move bitch!
Ludacris - act a fool
terror squad - lean back
bone thugs N harmony - flowmotion
bone thugs N harmony - never forget me
bone thugs N harmony - i tried
50 cent - gunz come out

och så de enda äkta gangsta låtarna som håller: M.O.P - ANTE UP! å Ludacris - get back hehehe

Senast ändrad:
Nå Bra Gangsta Låtar!
ENGLUNDAAAAAAAAAAAAA sa:
haha trapp91 GG real gangsta shit där.. 50 cent? en gorilla med talfel, han är sjuuuukt bra på att rappa.
"gorillan" har ett talfel efter att ha blivit skjuten 7 ggr å en gång i käken, men nej englund du är mkt mer gangster...

no offence! ^^

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp