Nada

Nada
Låter väldigt intressant...
jag är fruktansvärt sugen på att dra iväg till vintern.
det är bara det att jag inte kan ett ord franska men det kanske går ändå?

Nada
Hej!

Jag & min sambo planerar för fullt att säsonga nästa säsong 05/06.
Vi är seriösa & satsar 100% på skidåkning, men nån öl kan det bli. ;-)
Tyvärr har vi inte säsongat innan, men vi känner att det är dax nu.
Vi kommer att satsa på att åka, så jobb tror vi att vi hoppar över...?
Hade vart kul om du hörde av dig ang. hur det går med att hitta kompisar.

Jag bevakar detta inlägg...

Ha det!

// Kricke & Mia

Nada
Hej.

Kul att ni visar intresse!

Jag menar allvar med mina planer (Val d’Isère / Tignes), men de är fortfarande ”trevande”. Har precis börjat fundera kring jobb, pengar, boende (etc.). Idéerna är kanske inte helt genomtänkta. Jag är ingen typisk ”säsongare”, och har aldrig varit det, men saknar Alperna sedan jag studerade där nere. Så jag håller dörren öppen, och är mycket motiverad, men kan inget lova. Däremot undrar jag vad ni anser är rimliga kostnader och hur ni har planerat? Boende, resa, datum, m.m.

/ Johan

Nada
Hej du hej du...
Är sjukt sugen ätt ta rygg till la france... Va i österike förra vintern en månad och vill testa ngt nytt... är det svårt att hitta jobb, boende osv???

Hur länge har du tänkt vara i väg??

Nada
Ju tidigare man åker dit, desto större chans har man att få ett jobb, antar jag.
Om jag hittar ett hyfsat arbete, och boendet inte är ett helvete, så kan jag tänka mig att stanna hela säsongen.

/ J

Nada
Hei. Hvis det er ønske om det kan jeg gi dere telefon nummeret til en person som skaffer leiligheter til sesongere der nede. Ikke noe problem om du ikke kan fransk, var der i år og det var ikke noe problem (Jeg kan ingen fransk).. Anbefaler også å ha leilighet i Valdisere og ikke Tignes.. Send en FR-Mail om du ønsker telefon nummeret..

/Martin

Snödjup

Tillbaka
Topp