Någon åsikt om Forumbrädan modell JP 159 -02...?

sikoj

Ny medlem
är det nån som har någon åsikt om Forumbrädan modell JP 159
-02...?

skiter i vad alla tycker om märket...fick brädan för mindre än halva priset och jag behöver en ny... SO F**k ALL THE HATERS...

har preis köpt den...har inte fått den än...finns saker som heter öppet köp;þ

För att jag inte gillar Forum överhuvudataget, de kom från ingenstans, köpe sig ett grymt bra team och satte svinhöga priser på en gång, jag liknar dem lite vid Nike.

Nja det är ju inte precis så att de kom från ingenstans. De kom från Four Star Distribution som ligger bakom Special Blend, Four Squares och Circa (+ att de startar Jeenyus snowboards i år). Men däremot så håller jag med om att de bara köpte ett team och brände mkt pengar på marknadsföring = Succé. Men vad är fel i att vara goda affärsmän.

Jag gillar inte heller Forum men det beror mer på att det är billiga konstruktioner till höga priser. Tunga brädor som gillar att delaminera. De har inte tillverkat dom själva kan tilläggas (men det gäller ju rätt många märken).

Men om du fick den till under halva priset så har du nog gjort ett bra köp, de har 2 års garanti så om du åker mycket så kan du plocka ut en ny bräda varje vinter. 3000:- för 5 brädor = bra ekonomi.

Forum er desværre ikke holdbar i længden, til sammenligning med Burton, der har mange års erfaring med deres boards! Om du til eksempel åkar en hel sæson på et Burton bræt og vokser det, slibber det, vil du som reelt se at de holder formen, altså at den ikke bukker opad eller nedad, pga. dårlige materialer, som Forum snowboards er lavet af. Nu ved jeg ikke hvad du bedst kan lide, men Forum har absolut ingen brædder der er 100% Freeride!

Disse udtalelser uddyber i min egen erfaring og udtalelser fra Jean-Pierre (Chamonix) som har 20 års erfaring med at lave egne boards og reparere boards i sin butik, der selv sælger Forum!

Mvh. Bjørn, Karins pojkven...

Björn: Att Jean-Pierre säger så är väl inte så konstigt när du tänker på att de är Burton test-center och är den butik som säljer mest Burton utanför Paris i hela Frankrike. Oavsett vad du frågar om så vill de alltid sälja på dig Burton. Man misstänker faktisk att de har större marginaler på Burton än andra märken...

Men Burton har en fördel, deras garantier brukar funka bra ( och det behövs)

förresten, jag förstod plötsligt vem du är (tror jag), hur mår handleden? Kommer du jobba på Kebaben i vinter? +den stora frågan: Åkte inte du Forum i vintras (åtminståne bindningar)?

/Niklas (vi kanske ses när vi hasar runt på Grands montets is i december eller hemma hos Pontus & Casper...)

Tillbaka
Topp