Någon med erfarenhet av skräddarknuta?

Hej.
Åkte på en skräddarknuta av pjäxor som var för tajta för utsidan av lilltån under förra säsongen. Det var ett trixande efter det med pjäxor, skor i vardagen och för träning och under sommar/höst hoppades jag att det försvunnit.
När jag var uppe och åkte för några veckor sedan återkom dock irritationen.
Det jag tänker på är om någon mer råkat ut för samma sak och vad ni gjort för att minska besvären uppstår? Kan formgjuten innersko vara en lösning?

Det finns lite olika sätt att lösa det på, beroende på din fot. Har själv haft det och i perioder har det blivit irriterat. Har sett otaliga andra fötter och pjaxkombinationer där liknande problematik funnits, orsakerna har varierat brett och kan uppstå av for stora pjäxor.

Steg ett är att ha en pjäxa som sitter riktigt bra, steg två att se till att inte fortsätta ha en punktbelastning just där. Besök din lokala bootfitter, eller någon annan du litar på, så kommer det vara en smal sak att lösa. Huruvida att trycka skalet, spruta innerskor eller göra något annat är tyvärr omöjligt att svara på utan att se dina fötter och pjäxor. Generella råd går så klart att ge men de riskerar att bli björntjänster utan att ha all information.

Jag hade sånt problem i mina gamla pjäxor. För mig hjälpte det att trycka skalet och byta till bättre innerskor. När de bakades satte vi lite extra padding på foten där för att få lite extra plats. Inga problem sen dess. *peppar peppar…*

jag hade problem med det och det visade sig sedermera att bero på att jag hade en för stor pjäxa (27,5 istället för 26,5) som gjorde att foten gled lite fram och tillbaka, så när jag gjorde nya pjäxor i rätt storlek med sprutad innersko försvann problemet

/C

Tillbaka
Topp