Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Någon på FR som är insatt i fysik?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="santapelle" data-source="post: 175639" data-attributes="member: 44844"><p>En sak till ska väl sägas, detta hopp jag räknat på är alltså ett hopp med lika högt uthopp som landning... Och alla hastigehter är ju rent teoretiska, i verlkigeheten kommer massa andra saker att spela in såsom vinden, hur mycket du poppar, åt vilket håll du snurrar dvs flip eller spin, och hur mycket kick ni bygger på hoppet. När jag sa att 37 grader ger ett bra hopp är det ju vinkeln längst ut på lippen... (37 grader kommer från att använda pythagoras sats och säga att vid halva hoppet (20m) har du högst höjd (15m) och sedan räkna ut vinkeln för att komma så högt...)</p><p></p><p>Satan, att man skulle får användning för all fysik man läst, det trodde jag nog inte... haha</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="santapelle, post: 175639, member: 44844"] En sak till ska väl sägas, detta hopp jag räknat på är alltså ett hopp med lika högt uthopp som landning... Och alla hastigehter är ju rent teoretiska, i verlkigeheten kommer massa andra saker att spela in såsom vinden, hur mycket du poppar, åt vilket håll du snurrar dvs flip eller spin, och hur mycket kick ni bygger på hoppet. När jag sa att 37 grader ger ett bra hopp är det ju vinkeln längst ut på lippen... (37 grader kommer från att använda pythagoras sats och säga att vid halva hoppet (20m) har du högst höjd (15m) och sedan räkna ut vinkeln för att komma så högt...) Satan, att man skulle får användning för all fysik man läst, det trodde jag nog inte... haha [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Någon på FR som är insatt i fysik?
Tillbaka
Topp