Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Någon på FR som är insatt i fysik?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="santapelle" data-source="post: 175648" data-attributes="member: 44844"><p>Till easyD</p><p></p><p>En kick på 56 grader??? Allvarligt? nja.... Jag anser att hoppet är en parallelltraspets, och således är högsta hökden 15m över den 40m långa platån. Detta ger i min värld en triangel med sidorna 20 resp 15 meter vilket sedna ger att vinkeln mellan hypotenusa( dvs åkarnes riktning) och platå, eller pga symmetrin marken du bygger hoppet på, bör vara ca 37 grader... Stämmer inte detta så säg??</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="santapelle, post: 175648, member: 44844"] Till easyD En kick på 56 grader??? Allvarligt? nja.... Jag anser att hoppet är en parallelltraspets, och således är högsta hökden 15m över den 40m långa platån. Detta ger i min värld en triangel med sidorna 20 resp 15 meter vilket sedna ger att vinkeln mellan hypotenusa( dvs åkarnes riktning) och platå, eller pga symmetrin marken du bygger hoppet på, bör vara ca 37 grader... Stämmer inte detta så säg?? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Någon på FR som är insatt i fysik?
Tillbaka
Topp