Någon som är i Engelberg?

  • Trådstartare Trådstartare PerErikAndreasAxelsson
  • Start datum Start datum
P

PerErikAndreasAxelsson

Guest
Någon som är i Engelberg?
Hej!
Har planer om att sticka till Engelberg en vecka. Är det nån här som bor eller nyligen besökt stället.
Som vet hur snö förhållanderna är.

Mycket tacksam för svar.
//Andreas
 
Någon som är i Engelberg?
Jag var där vecka 9.
Hade 3 soliga dagar och 2 stormiga och 1 då liftarna var stängda p.g.a blåst.
Mkt puder blev det inte för oss men dagen vi åkte (i lördags) var liftarna stängda p.g.a snö och stormvind, det rapporterade att det skulle vara oväder fram till fredag.
Alltså finns det bra möjligheter om bra väder med en hel del nysnö vecka 11.
 
Någon som är i Engelberg?
Jag är i Engelberg nu, kom idag så har inte hunnit åka men ska rapportera efter morgondagen. Dock så verkar det som den snö som kom i veckan (runt 50 cm) är ganska uppåkt efter ha pratat med folk som varit här ett tag.
 
Någon som är i Engelberg?
I engelberg finns det en del åk att göra där allt inte är uppåkt om man går lite.
Det är ganska gott om snö men det mesta är tyvärr uppåkt.
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp