Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Någon som eftermonterat inserts i sina skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jeffa" data-source="post: 536086" data-attributes="member: 47005"><p>Tex:</p><p></p><p>Förstår inte problemet riktigt. Finns väl ingen större anledning till att köra duke om du inte ska tura och hur många turskidor behöver man egentligen? Räcker det inte med att du monterar duke på det par du helst vill tura med och sen kör du vanliga bindningar på resten av skidorna?</p><p></p><p>Det där med att duke skulle förstöra pjäxor mer än någon annan bindning köper jag inte. Pratade med flera guider denna säsong om vad dom tyckte om bindningen och ingen av dem klaga på detta problem. Dom tyckte förövrigt att the duke suger om man ska tura seriöst. Dom använder hälfunktionen när det sker en olycka. När dom går på tur så kör det flesta en lättare och bättre bindning som går att ställa om utan att ta av sig. Tvivlar inte på att det är en bra bindning men den känns något hypad...</p><p></p><p>Anledningen till att jag värderar det som guiderna jag pratat med säger är för att:</p><p></p><p>- Dom åker sjukt mycket skidor. Mer än de flesta bummare, proffs, wannabies o.s.v.</p><p></p><p>- Dom har bra koll på utrustning och använder sakerna rätt.</p><p></p><p>- Dom är duktiga skidåkare.</p><p></p><p>- Dom (flesta) har bra koll på säkerhet.</p><p></p><p>Jag skulle satsa på ett par skidor att tura med och skulle välja en annan bindning som är bättre för ändamålet. Hur bra duke än är så förblir det en kompromiss.</p><p></p><p>Lycka till! </p><p></p><p>Jeffa</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jeffa, post: 536086, member: 47005"] Tex: Förstår inte problemet riktigt. Finns väl ingen större anledning till att köra duke om du inte ska tura och hur många turskidor behöver man egentligen? Räcker det inte med att du monterar duke på det par du helst vill tura med och sen kör du vanliga bindningar på resten av skidorna? Det där med att duke skulle förstöra pjäxor mer än någon annan bindning köper jag inte. Pratade med flera guider denna säsong om vad dom tyckte om bindningen och ingen av dem klaga på detta problem. Dom tyckte förövrigt att the duke suger om man ska tura seriöst. Dom använder hälfunktionen när det sker en olycka. När dom går på tur så kör det flesta en lättare och bättre bindning som går att ställa om utan att ta av sig. Tvivlar inte på att det är en bra bindning men den känns något hypad... Anledningen till att jag värderar det som guiderna jag pratat med säger är för att: - Dom åker sjukt mycket skidor. Mer än de flesta bummare, proffs, wannabies o.s.v. - Dom har bra koll på utrustning och använder sakerna rätt. - Dom är duktiga skidåkare. - Dom (flesta) har bra koll på säkerhet. Jag skulle satsa på ett par skidor att tura med och skulle välja en annan bindning som är bättre för ändamålet. Hur bra duke än är så förblir det en kompromiss. Lycka till! Jeffa [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Någon som eftermonterat inserts i sina skidor?
Tillbaka
Topp