Någon som ej vet vad den ska göra med ett skräpande säsongsliftkort i Val d'Isère hemma?

Någon som ej vet vad den ska göra med ett skräpande säsongsliftkort i Val d'Isère hemma?
Isf kan den lyckligt lottade personen få sälja det till mig. En 19-årig tjej från Göteborg som just nu gör sig redo för en säsong i Val d'Isère, men som kan behöva lite hjälp med att reducera alla utgifter. Kommer annars behöva jobba ihjäl mig innan jag ens flyttat ner...
Tack på förhand ni hjältar som jag vet finns där ute!
Kramar
Pauline Sandberg

Inte så bra att köpa andras liftkort. De har kameror och byråkrater ibland som kollar om bilden stämmer med åkaren. Kan bli feta böter för det. Om jag minns rätt så kan det va upp emot 10 lök i böter.

Hmm det var ju synd.. :// men tack för varningen:)) får lägga 10 lök på liftkort istället heheh

+1

En bekant till mig lånade ett liftkort av en annan kompis i just Val d'Isère. Åkte dit i spärren redan första dan (på säsongskort kommer det dessutom upp en bild på innehavaren som liftwaffarna kan se på en skärm på de flesta större liftar) och lyckades med ett nödrop krångla sig undan 400€ i böter.

Det bästa tips jag kan ge dig är att skaffa ett jobb som ger dig säsongsrabatt på liftkortet.

Tack så mycket Heddious, men lite det som är problemet att jag har ett jobb men de kunde inte fixa rabatt.. jaja de löser sig;))

PaulineSandberg sa:
Tack så mycket Heddious, men lite det som är problemet att jag har ett jobb men de kunde inte fixa rabatt.. jaja de löser sig;))
Det kan dom, man måste bara ligga på ibland. Så länge du jobbar mer än en viss mängd per månad och det är vitt då ska det gå.

Du har säkert bättre info
@Heddious!

Tillbaka
Topp