Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Någon som gjort resan (Flyg) Sverige-Belgien-Schweiz (Bil) Schweiz-Frankrike t.o.r
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="norly" data-source="post: 1249927" data-attributes="member: 122396"><p>Just nu är det så att om du har full vaccinerat dig, eller har varit smittad, och har ett intyg på det (vilket sverige inte ger), så behöver du inte göra någon karantän, eller testa dig efter ankomst till schweiz, Dock behöver du ett PCR test (max 72 timmar) eller ett Snabbtest max 24 timmar gammalt) för att kunna board flygplanet samt fylla i ett SwissPLF formulär på internet.</p><p></p><p><a href="https://swissplf.admin.ch/formular" target="_blank">entry form schweiz</a></p><p></p><p><a href="https://www.bag.admin.ch/bag/en/home/krankheiten/ausbrueche-epidemien-pandemien/aktuelle-ausbrueche-epidemien/novel-cov/empfehlungen-fuer-reisende/quarantaene-einreisende.html" target="_blank">BAG regler schweiz</a></p><p></p><p>Sen har jag kört in och ur schweiz många gånger, senast i måndags och aldrig behövt visa upp något test. Men om du kommer med flyg blir du antagligen nekad att gå på planet. </p><p></p><p>Om du flyger via Belgien, måste du nog fylla i ett belgiskt inreseformulär också. </p><p></p><p>När ni skall tillbaka så eftersom ni inte flyger direkt,vet jag ej. Men jag skulle tro att ni kan skippa testet för att komma in i schweiz, men belgien kanske kräver nått. Sverige gör det i alla fall inte.. </p><p></p><p>men ett snabbtest kan man göra överallt i Schweiz (alla apotek och en massa testcentertält), och säkerligen i Frankrike också. Tar 15 min så har man resultatet. Kostar inte heller så mycket. Så gör ett sånt.</p><p></p><p>I det stora hela har jag kört runt en del i Europa senaste året, och det är inte alls så komplicerat som man tror. Personligen tror jag att många regler bara är till för att skrämma folk att inte resa, men dom kontrolleras extremt sällan. EU har ju inte heller några inre gränsposteringar längre där dom kan kolla. Har bara blivit kontrollerad på inresa i frankrike från schweiz, men aldrig inom EU. Bara om man skall på en båt eller flyg...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="norly, post: 1249927, member: 122396"] Just nu är det så att om du har full vaccinerat dig, eller har varit smittad, och har ett intyg på det (vilket sverige inte ger), så behöver du inte göra någon karantän, eller testa dig efter ankomst till schweiz, Dock behöver du ett PCR test (max 72 timmar) eller ett Snabbtest max 24 timmar gammalt) för att kunna board flygplanet samt fylla i ett SwissPLF formulär på internet. [URL='https://swissplf.admin.ch/formular']entry form schweiz[/URL] [URL='https://www.bag.admin.ch/bag/en/home/krankheiten/ausbrueche-epidemien-pandemien/aktuelle-ausbrueche-epidemien/novel-cov/empfehlungen-fuer-reisende/quarantaene-einreisende.html']BAG regler schweiz[/URL] Sen har jag kört in och ur schweiz många gånger, senast i måndags och aldrig behövt visa upp något test. Men om du kommer med flyg blir du antagligen nekad att gå på planet. Om du flyger via Belgien, måste du nog fylla i ett belgiskt inreseformulär också. När ni skall tillbaka så eftersom ni inte flyger direkt,vet jag ej. Men jag skulle tro att ni kan skippa testet för att komma in i schweiz, men belgien kanske kräver nått. Sverige gör det i alla fall inte.. men ett snabbtest kan man göra överallt i Schweiz (alla apotek och en massa testcentertält), och säkerligen i Frankrike också. Tar 15 min så har man resultatet. Kostar inte heller så mycket. Så gör ett sånt. I det stora hela har jag kört runt en del i Europa senaste året, och det är inte alls så komplicerat som man tror. Personligen tror jag att många regler bara är till för att skrämma folk att inte resa, men dom kontrolleras extremt sällan. EU har ju inte heller några inre gränsposteringar längre där dom kan kolla. Har bara blivit kontrollerad på inresa i frankrike från schweiz, men aldrig inom EU. Bara om man skall på en båt eller flyg... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Någon som gjort resan (Flyg) Sverige-Belgien-Schweiz (Bil) Schweiz-Frankrike t.o.r
Tillbaka
Topp