Någon som har erfarenhet av Völkl Coad SpeedWall S?

Jag åker på denna skida (173 cm) som komplement till mina Line Opus 192. Mycket kompetent skida som klarar både korta och långa svängar.
Var först rädd att den bara skulle erbjuda kortsväng, men den trivs faktiskt precis lika bra i storslalomsvängar.

Rekommenderas starkt.

B2K9 sa:
Jag åker på denna skida (173 cm) som komplement till mina Line Opus 192. Mycket kompetent skida som klarar både korta och långa svängar.
Var först rädd att den bara skulle erbjuda kortsväng, men den trivs faktiskt precis lika bra i storslalomsvängar.

Rekommenderas starkt.
Och Speedwall ger dig möjligheten att "valla kanterna" eller är jag ute och cyklar nu?

Och om det är så, funkar det? (svårt att veta) Men finns det ens en placeboeffekt? :)

B2K9 sa:

Rekommenderas starkt.
Låter bra. Jag är inne på 166cm. Har provkört Coad L 171cm och gillade va så stabil i högre farter. Upplever du att S käns stabil i högre farter?

Går att valla kanterna, dock inget jag provat ännu.
Skidan känns mycket stabil på sedvanligt Völkmanér och begränsar inte mig i.a.f. :-)

Jag kör på Code Speedwall L och tycker dom går tillräckligt snabbt utan valla på kanterna ;)
Är ju inte exakt samma skida men är fruktansvärt nöjd med mina!

SebRingeby sa:
Jag kör på Code Speedwall L och tycker dom går tillräckligt snabbt utan valla på kanterna ;)
Är ju inte exakt samma skida men är fruktansvärt nöjd med mina!
Vilken länged har du på dina? S ska vara lika dan i uppbygnaden 2mm smalare midja och lite mer lätt svängd. Är jävligt sugen dom :)

Tillbaka
Topp