Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Någon som har testat Norse Apex 90?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1281049" data-attributes="member: 29440"><p>Jag gillar skidan mest på lite mjukare underlag, första dagen jag åkte på dem var det några plusgrader och relativt mjukt men inte blött i backarna. Tyckte den var helt underbar att åka på. tror det beror mycket på den låga vikten och mycket rocker.</p><p>På hårt underlag får man jobba lite mer med dem (mer fart och vinkel) om man vill köra tajtare svängar, som nämnts ovan så är de väldigt styva. Jag gillar kombinationen med mycket rocker och relativt styv skida. Under sista två dagarna kom en hel del nysnö och några minusgrader. Tyvärr var glidet katastrofalt på dem då, tror tre dagar på hårt isigt underlag påverkade så kan inte ge nån rättvis bedömning på det underlaget. Bytte till mina Enduro efter halva dagen och de kändes blytunga att bära i jämförelse. Men inte riktigt så stor skillnad när man åker (nu är de ju 184cm att jämföra mot 177cm också)</p><p>Nu är belagen fixade och vallade och ja det behövs tydligen fast de ska vara vallningsfria. </p><p>Tyvärr blev det inte mer åkt denna säsong pga sjukdom i familjen, så kan inte säga så mycket mer om dem än. Kommer nog behålla dem till nästa säsong och komplettera med en skida med kortare svängradie också. Kommer även behålla Enduron för de är grymt sköna i någon dm nysnö,</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1281049, member: 29440"] Jag gillar skidan mest på lite mjukare underlag, första dagen jag åkte på dem var det några plusgrader och relativt mjukt men inte blött i backarna. Tyckte den var helt underbar att åka på. tror det beror mycket på den låga vikten och mycket rocker. På hårt underlag får man jobba lite mer med dem (mer fart och vinkel) om man vill köra tajtare svängar, som nämnts ovan så är de väldigt styva. Jag gillar kombinationen med mycket rocker och relativt styv skida. Under sista två dagarna kom en hel del nysnö och några minusgrader. Tyvärr var glidet katastrofalt på dem då, tror tre dagar på hårt isigt underlag påverkade så kan inte ge nån rättvis bedömning på det underlaget. Bytte till mina Enduro efter halva dagen och de kändes blytunga att bära i jämförelse. Men inte riktigt så stor skillnad när man åker (nu är de ju 184cm att jämföra mot 177cm också) Nu är belagen fixade och vallade och ja det behövs tydligen fast de ska vara vallningsfria. Tyvärr blev det inte mer åkt denna säsong pga sjukdom i familjen, så kan inte säga så mycket mer om dem än. Kommer nog behålla dem till nästa säsong och komplettera med en skida med kortare svängradie också. Kommer även behålla Enduron för de är grymt sköna i någon dm nysnö, [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Någon som har testat Norse Apex 90?
Tillbaka
Topp