Någon som kört Rossignol s7?

yiu-han sa:
Jarle sa:
yiu-han sa:
Ingen som testat både 195 och 188 som kan berätta om skillnaden på dom?
195 kommer inte tillverkas i år heller. Inte för oss dödliga i vart fall
Har ett par 195'or i källaren.
jag har pratat med rossis killar om det personligen. ska finnas nån enstaka skida i 195 i sverige. kommer inte att tillverkas, åtminstone inte för gemene man. ss7 och s7 är dessutom olika som natt och dag.

Teufel sa:
Jarle sa:
jernevi sa:
Diggar den skidan starkt, men är lite prispressad tycker jag.
Kolla på on3p Billy Goat, typ samma skida, halva priset. Verkar sjukt bra
Förresten någon som vet något mer om detta märke? elelr skidan i sig?
Kika på TGR. Ang radien så är det inte direkt dag och natt på 19 eller 22 när skidan är såpass mjuk. Går nog fortfarande att ligga lågt...

Senast ändrad:
Lee-nus sa:
jag har pratat med rossis killar om det personligen. ska finnas nån enstaka skida i 195 i sverige. kommer inte att tillverkas, åtminstone inte för gemene man. ss7 och s7 är dessutom olika som natt och dag.
Då minns jag inte helt fel då.

Satt och funderade om S7 hade funkat som enda skida att ha med sig då det bara blir kortare alptrippar i år. Men det får nog bli S6 + SS7 som ja hade tänkt iaf.

Har för mig att jag tyckte S7 kändes väldigt mjuka när ja klämde på dom. Kanske inte är så roliga att studsa runt på en vecka om det är skräpsnö. Då funkar nog SS7 bättre som enda skida. Det är heeeelt ok spänst i dom. :-)

Såg super s7an inne på alpingaraget här om dan och den var ganska rejält mkt styvare än s7an, så de står mellan ss7an och ehp 193 denna vinter så de blir svårt val.

Martok sa:
Såg super s7an inne på alpingaraget här om dan och den var ganska rejält mkt styvare än s7an, så de står mellan ss7an och ehp 193 denna vinter så de blir svårt val.
ja, de är ju helt olika, så det borde väl egentligen inte vara så svårt. jag tycker att ehp är den klart bättre skidan för övrigt. finns ju i 193, 185 är för kort för en skida som s7 tycker jag.

Jo , vet att de är helt olika med 2 välldigt roliga skidor ändå. ända som är lite små surt att de är välldigt lite tail rocker på ehp och nästan inget chamber under foten.

Martok sa:
Jo , vet att de är helt olika med 2 välldigt roliga skidor ändå. ända som är lite små surt att de är välldigt lite tail rocker på ehp och nästan inget chamber under foten.
ehp har inget spann alls vad jag vet. vad gäller tailen är den väldigt platt bak, inget att landa switch på. fortfarande en grym skida, men mycket olik s7.

aa sant, inte testat ehpen men får man en grym surf känsla på den också i pudret?

Senast ändrad:
Martok sa:
aa sant, inte testat ehpen men får man en grym surf känsla på den också i pudret?
skulle inte söga grym surfkänsla. EHP vinner när det går lite snabbar och du vill ha lite mer stabilitet, Det är två helt olika skidor. Jag funderar tex på att komplettera minskid-quiver med ett par S7/CRJ och då har jag redan ett par ehp.

EHP:n har 40+ i svängradie medan S7 har 18m. Säger en hel del om skidorna. EHP är trygg i riktigt hög fart men flyter inte riktigt lika bra i låg fart. S7 har drygt en cm extra i nosen och rocker så den flyter lite lättare och har även kvickare svängradie vilket gör den mer livlig. Själv körde jag EHP:n kanske 70% av alla dagar förra året.

Jag refererar till mina ehp 193cm av 2009/2010 års modell, samma som 2008/2009.

EDIT: ehp:n har inte rocker utan bara early rise (extra lång nose) men har istället inget spann vilket gör att den vinner flyt där istället men ger ngt sämre egenskaper på hård snö.

Senast ändrad:
PNyberg sa:
Såg att jag var lite slow på bilder på de nya SS7orna..men jaja..here goes.
http://www.tetongravity.com/forums/showthread.php?t=175769

hela tråden behandlar dessa mytomspunna lagg.
Gillar inte alls grafiken, usch! Hur kommer det sig att alla har fått nästa års skida innan denna säsong ens har börjat? Eller har super 7:an annan grafik än S7:an? Vill verkligen ha ett par av dom, var kan man få tag i dom?

Senast ändrad:
Martok sa:
nån som har en aning vart man kan köpa dom från?
precis, dessa skidor är så stört mystiska.... först ska det inte finnas några med årets grafik i 195 (super 7), har dock ändå sätt några, och sen dyker det upp flera par av NÄSTA (2011) års modell.

Känner DU någon på Rossignol så be han eller hon att reda ut detta!!

EDIT: Seriöst, hatar sånt här. Hur kan ni som kallar er äkta prylbögar ens gå och lägga er innan detta är löst? Nojlas, Jarle m.fl hur kan ni lägga er med ro och sova utan att lösa gåtan eller har ni redan svaret och suger gott på karamellen...Blir långa mail till Rossignols distributörer i flera länder imorn. Eller kanske till USA redan nu så hinner man få svar inatt!

Senast ändrad:
hellbergarn sa:
EDIT: Seriöst, hatar sånt här. Hur kan ni som kallar er äkta prylbögar ens gå och lägga er innan detta är löst? Nojlas, Jarle m.fl hur kan ni lägga er med ro och sova utan att lösa gåtan eller har ni redan svaret och suger gott på karamellen...Blir långa mail till Rossignols distributörer i flera länder imorn. Eller kanske till USA redan nu så hinner man få svar inatt!
Lätt, jag har precis 0 intresse för en styv S7 i 195 ;)
Den med nästa års/årets (?) grafik är från nå tufft ställe och den med lila grafiken från förra året. aka någon rossåkares skida

Jarle sa:
hellbergarn sa:
Lätt, jag har precis 0 intresse för en styv S7 i 195 ;)
Den med nästa års/årets (?) grafik är från nå tufft ställe och den med lila grafiken från förra året. aka någon rossåkares skida
Okej, jo jag tänkte att den lila kom från någon teamåkare men dom med nästa års model verkar ju varit beställda av vanliga dödliga skidåkare....hmm, blir inte klok på detta.

För övrigt så är SS7 195cm kortare än tex obsethed 189cm =)

Nästa års S7 finns att få tag på nu. Såg ett par senast i går i Alperna i en butik. Men de "får" inte visas upp innan Jan tydligen.

Ingen som har sett dessa skidor tillgängliga för köp i 166cm längd någonstans ?

Alternativt Rossignol Voodoo Pro BC, Rossignol System S7 eller Roxy Mumbo Jumbo i 166cm som tydligen ska vara samma skida?

Helst på denna sida atlanten.

Tillbaka
Topp