Någon som testat Black Crows Corvus?

KonaBiker76

Ny medlem
Hej,

Dags att begrava mina gamla Pro Rider (194). Egentligen gillar jag den skidan, men samtidigt känns det lite tråkigt att köpa en ny likadan.
Är lite nyfiken på Black Crows och då speciellt på den längre Corvus.

Någon som kört på båda dessa skidor och kan jämföra?

Tack på förhand

Pro Rider 194 är ju hur bra som helst, därför finns det inte många skidor i den bredden som kan upplevas bättre. Nästan allt blir ett nedköp i en jämförelse. Men Black Crows Corvus är en av de som matchar eller till och med är bättre. Lite mer bärighet upplevde jag det som, kanske lite mer lättåkt, men har åkt skidorna vid olika tillfällen och olika säsonger så jämförelsen är inte helt rättvis. Corvus är hyfsat stor skida men är ändå lättåkta, upplevs inte som pansarskepp en i pisten, carvar snällt och lydigt.

Skare sa:
Pro Rider 194 är ju hur bra som helst, därför finns det inte många skidor i den bredden som kan upplevas bättre. Nästan allt blir ett nedköp i en jämförelse. Men Black Crows Corvus är en av de som matchar eller till och med är bättre. Lite mer bärighet upplevde jag det som, kanske lite mer lättåkt, men har åkt skidorna vid olika tillfällen och olika säsonger så jämförelsen är inte helt rättvis. Corvus är hyfsat stor skida men är ändå lättåkta, upplevs inte som pansarskepp en i pisten, carvar snällt och lydigt.
En av de egenskaperna jag gillar med Pro Ridern är stabilitet vid hög fart. Hur upplevde du Corvus i det avseendet. Lite mer fladdriga?

Jag tycker black crowsen är livligare fast dom är 196 cm, radie på 25m. På skär i pist känns den som en lite kortare skida typ en 185:a eftersom skärningen inte går ända ut i brättena. Är definitivt stabil och går riktigt bra även på lite hårdare underlag om man har lite fart att trycka fast skidan med.

186:an med Marke Duke är en klockren kombination om du vill ha ett par friåkningsskidor och tura nån gång ibland.

196:an med en bättre alpin bindning på och du har en stabil rolig skida för friåkning i alla tänkbara förhållanden utom kanske i allra tätaste fjällbjörkskogen :)

Pro ridern känns mer som en trygg volvo i mitt tycke i jämförelse. BC:n lite mer åkglädje kanske.

Stabiliteten på Corvus behöver man inte oroa sig för, enda som jag uplever sämre än Legend Pro är isgeppet som är godkänt istället för exeptionellet på Legend Pro (om man tar hänsyn till att det är en bred skida)

Tack för alla synpunkter. Provade och fastnade dock för ett par Pro Rider XXL. Föret var puder och möjligen kommer jag att ångra mig bittert, men det skulle iofs inte vara första gången :)

Nästan lika "tråkigt" som att handla ett par vanliga Pro Rider igen, men men.

Snödjup

Tillbaka
Topp