Någon som vet något om min ärvda Sims-bräda?

Geten

Ny medlem
Jag har en gammal sims-bräda som jag skulle vilja veta lite mer om.

Den är ganska mörkt lila med grön-grått simsmärke (ett S med simsvingarna) på mitten och ett mindre liknande fast ist för "S" står de sims.
Längst ner på den står det:

t sims
40

t sims står i skrivstil (autograf)

Undertill är det samma färgschema och ett stort simsmärke längs nästan hela brädan.

Simsbindningar, antagligen orginal.

Modellnamn?
Tillverkningsår?
Eventuellt värde?

Eftersom jag är helt ny här kanske jag är lite övertydlig, men jag vill inte bli kickad pga att det inte va tillräckligt utförligt. :D

Bilder:

Senast ändrad:
Hade själv en Sims Fakie runt 94-96 och brädan du beskriver låter som en Sims All Mountain från denna tid.
Är det helt svarta bindningar med gamla spännen (inte pumpspännen)?
T Sims står för Tom Sims, grundaren av märket.
Är det den brädan jag tänker på så är det tyvärr inte värd så mycket i pengar, snarare antikvärde ;)

Kommer kanske en bild i morgon, dock inte kvart i ett.. :D

Jo, de e pumpspännen. Iaf om jag inte har fått fångstremmen om bakfoten. Ja åker inte världsmycket, en vecka per år i snitt. Så begreppen är lite suddiga. MEN de går ju lätt å utröna när bilden förhoppningsvis kommer upp i morgon.

Okej, den såg inte ut precis som jag trodde men nästan.
Jag skulle gissa att den kanske är från 96-98 någongång men det är bara en gissning.
Ser ut som att den har varit med ett tag med tanke på dom vita fläckarna på undersidan (fukt som trängt in) om det inte är något i grafiken?
Är det ganska kort och tvär nose och tail?

Bindningarna är smålika dom jag hade men ser ut att vara lite nyare. Från den period då pumpspännen var nytt och häftigt och tåspännet nästan glömdes bort och fick en sån enkel lösning som det är på dina bindningar, dvs att man bara styr ihop utan att kunna spänna åt.

Vet inte om det var dom svaren du ville ha men...
Mvh Patrik

SIMS snowboards grundades av Tom Sims. han snickrade ihop sin första snowboard i träslöjden 1963..

T Sims på din bräda står således för Tom Sims.

.. den är nog ca: 15 år gammal (har faktiskt ingen aning)

/Pinn

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp