Någon som vet nått om POC Receptor Bug?

MaxSki

Ny medlem
Tjohoo.
Är sugen på å köpa en Receptor Bug.
Någon som har provat den?
Fråga:
Värmer den bra?
Sitter den fast ordentligt, kändes som att den bara \\\"låg på huvet\\\" när jag testa den 5 sek i butik?

Ha en go\' snösäsong allihopa :P

Den fick ju högsta betyget i hjälm testet som var i DN nu i helgen. Men den måste ju passa huvudet för att vara skön.

Jobbar i en sportaffär som säljer den.

POC har lite speciell passform, men å andra sidan får man med extra fit pads så det borde gå att få den att passa bra.

Vidare så är det en sjukt bra hjälm till ett bra pris. Den är byggd på samma sätt som som den dyrare Receptor +, dock med lite annorlunda material i bug varianten.

Om den är varm? Ja, precis som de flesta hjälmar. Bygger på en dubbelskalsprincip där kall luft strömmar igenom hjälmens två skal. Inuti har du ett löstagbart "foder" som tas ut när man tycker hjälmen är för varm.

Kommer med en liten skärm och med en goggleclip. Och inte att förglömma - Klistermärken.

I say go for it.

MaxSki sa:
Tjohoo.
Är sugen på å köpa en Receptor Bug.
Någon som har provat den?
Fråga:
Värmer den bra?
Sitter den fast ordentligt, kändes som att den bara \\\"låg på huvet\\\" när jag testa den 5 sek i butik?

Ha en go\' snösäsong allihopa :P
Jag åker i en, och kan bara säga att den är sjukt skön! Värmer hur bra som helst.
Blir ju inte sämre av att den är riktigt snygg heller! :)

det spelar ju egentligen ingen roll vad andra tycker om den, viktigast är att den passar bra på dig! men visst, det är ju en bra hjälm som sådan, inget snack om det.

vicksson sa:
Jobbar i en sportaffär som säljer den.

POC har lite speciell passform, men å andra sidan får man med extra fit pads så det borde gå att få den att passa bra.

Vidare så är det en sjukt bra hjälm till ett bra pris. Den är byggd på samma sätt som som den dyrare Receptor +, dock med lite annorlunda material i bug varianten.

Om den är varm? Ja, precis som de flesta hjälmar. Bygger på en dubbelskalsprincip där kall luft strömmar igenom hjälmens två skal. Inuti har du ett löstagbart "foder" som tas ut när man tycker hjälmen är för varm.

Kommer med en liten skärm och med en goggleclip. Och inte att förglömma - Klistermärken.

I say go for it.
Fan va gött freeride är. var inne på uteliv idag och dom sa att de kunde beställa hem den på nån dag. Finns bara vit nere här i Linköping och den är inte överdrivet rolig, när man kan få andra färger...

Tack för svaret, blir nog en!

Det var så lite. Sålde faktiskt en här i morse. I st Anton närmare bestämt.

Och då vet du förmodligen att den finns i fem färger: Orange, Blå, Vit, Beige och Svart.

Alla färger är faktiskt schyssta så det blir nog bra vilken du en tar.

Är det beiga öronlappar på alla receptor bug? Vet att receptor+ har svarta men är aningen för dyr för mig..

Receptor bug har svarta öronlappar , Iaf min . Och som tidigare sagt en riktigt bra hjälm , skönaste hjälmen ja har kört med iaf :) //S

Köpte en Svart Receptor Bug för någon månad sen, har kört med den 2 veckor i Österrike, grymt skön.
Provade runt hjälmar i halva Västsverige innan jag hittade en hjälm som passade min skalle. Riktigt stilren med svarta öronlappar.
Åkte i allt från snöstorm till strålande solsken,blev aldrig varken kall eller genomsvett!

Kopplar man på sina goggles så ser man ut som killarna som vevar iväg flygplanen på hangarskeppen.....

Lite muppvarning på skärmen som är spygrön, men den skyddar lite iaf.

Tillbaka
Topp