någon som vet var man kan köpa peak hjälm?

finns en peakaffär i malmö, du kan ju kolla där ifall du bor i närheten eller har vägarna förbi.

Ska han åka ned till Malmö om han bor i Västerås? Mitt förslag är att han drar antingen till Peak Performance i Täby eller i Örebro.

Den är grymt snygg, och? Jag trodde det var passformen på huvudet, samspelet med ens goggles samt hur den känns i övrigt som spelade roll. är jag ute och cyklar eller?

Sen har jag aldrig hört att Peak gjort eller gör hjälmar, men om de nu gör det så finner du nog den enklast i en Peak General Store. Närmsta för din del ligger i Stockholm, på Biblioteksgatan 18, precis vid Stureplan.

Edit: Som jag trodde så var det inte Peaks egna hjälm, utan förmodligen Robert Olsson eller Henrik Winstedt som hade en på sig, med Peakreklam.

Senast ändrad:
Lima-ko sa:
Den är grymt snygg, och? Jag trodde det var passformen på huvudet, samspelet med ens goggles samt hur den känns i övrigt som spelade roll. är jag ute och cyklar eller?

Sen har jag aldrig hört att Peak gjort eller gör hjälmar, men om de nu gör det så finner du nog de enklast i en Peak General Store. Torde väl finnas en i Västerås, annars så har ju Stockholm bäst utbud.
Jag gjorde felet att köpa en hjälm som suger och det kände man direkt. men snygg va den allt. (giro nine mx.) den sitter bra co hjag har gett den bra kritik tills i helgen. fan va damp jag fick. nåväl Peak hjälmen är egentligen en scott hjälm.
Scott Shadow. och den hittar du nog överallt eller de kanske måste va med peak loggan också. isf kan jag inte hjälpa dig. men känt på scott hjälmen och den känns redig. hurvida den passar på ditt huvud är inget jag kan avgöra

Drakbabis sa:
Ska han åka ned till Malmö om han bor i Västerås? Mitt förslag är att han drar antingen till Peak Performance i Täby eller i Örebro.
du orka nog inte läsa hela mitt inlägg, eftersom du inte noterade att jag lagt till: "ifall du bor i närheten eller har vägarna förbi"

Pizzaaugust: Underbart att höra, således är ju det viktigaste att hjälmen först och främst passar ens skalle och goggles. Sen kan man om möjligt, i tredjehand, gå efter utseende.

Detta borde lära alla som slänger in sina omröstningar om vilken hjälm/goggles som är snyggast en läxa. Den hjälm som passar dina goggles bra och din skalle perfekt är snyggast.

j0han09 sa:
Drakbabis sa:
du orka nog inte läsa hela mitt inlägg, eftersom du inte noterade att jag lagt till: "ifall du bor i närheten eller har vägarna förbi"
Jo, men med ett enkelt klick till hans presentation så kan man ta reda på var han bor. Tydligen orkade inte du kolla det. ;)

Drakbabis sa:
j0han09 sa:
Drakbabis sa:
Jo, men med ett enkelt klick till hans presentation så kan man ta reda på var han bor. Tydligen orkade inte du kolla det. ;)
jag tror inte han får nå svar av det där. han bor inte i malmö lr var fan de va punktslut.

märket e inte peak det e scott som är märket på hjälmen... ja tror att den finns på stadium också och då e den biligare...

Jag testade den för ett par veckor sen. Peak har gjort den med Scott precis som deras skidor... De gör goggles också tror jag (: Hjälmen är grymt snygg och jag tycker att den är skön. Den ligger på 1300:- har jag för mig.
www.peakperformance.se, i sthlm finns generalstores i täby c, sthlm quality outlet och på stureplan (<- där finns den). Den finns inte på stadium!

Good luck :D

Senast ändrad:
HAHAHA jävla noob ! varför itne kolla i en peak affär ! ? ?

tänkte också påpeka att det är scott... men du kan köra budget å sätta på ett peakmärke efter den ligger på 1200... men sant den är snygg köp den om du har råd...

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp