Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Någon som vill guida i Engelberg
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1198375" data-attributes="member: 83225"><p>Det finns säkert olika nivåer här också förstås men den enda gången jag hyrt guide i alperna (Alagna) så träffades vi vid 09 och den planering som kan ha behövts för den åkningen var nog inte mer än max 15 min. Priset var iof klart mer rimligt (tror vi betalade 3-4000 för en dag på 3-4 personer). </p><p></p><p>Visst har jobbet massa nackdelar men det har det ju oavsett land. Min bild är dessutom att guider/lärare tjänar sjukt kasst över lag så om Schweizarna helt plötsligt ska ha en "normal" lön så är det ju klart att internationella kunder kommer att reagera. Det är ju på sikt något de får fundera kring. Potentiellt kan det ju göra det helt orimligt att ens skidsemestra i Schweiz om man inte är schweizare själv. </p><p></p><p>Det låter ju dock som att det kan erbjudas just det som TS efterfrågar så det är ju jättebra.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1198375, member: 83225"] Det finns säkert olika nivåer här också förstås men den enda gången jag hyrt guide i alperna (Alagna) så träffades vi vid 09 och den planering som kan ha behövts för den åkningen var nog inte mer än max 15 min. Priset var iof klart mer rimligt (tror vi betalade 3-4000 för en dag på 3-4 personer). Visst har jobbet massa nackdelar men det har det ju oavsett land. Min bild är dessutom att guider/lärare tjänar sjukt kasst över lag så om Schweizarna helt plötsligt ska ha en "normal" lön så är det ju klart att internationella kunder kommer att reagera. Det är ju på sikt något de får fundera kring. Potentiellt kan det ju göra det helt orimligt att ens skidsemestra i Schweiz om man inte är schweizare själv. Det låter ju dock som att det kan erbjudas just det som TS efterfrågar så det är ju jättebra. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Någon som vill guida i Engelberg
Tillbaka
Topp