Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Någon som vill guida i Engelberg
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gazza1" data-source="post: 1198431" data-attributes="member: 97821"><p>Jag som TS gav helt upp på denna tråd ett tag. Lite för mycket protektionism och ovilja att se saken från flera vinklar</p><p></p><p>Jag kunde ha varit tydligare när jag skrev tråden men tog inte höjd för alla som skulle ta illa upp. </p><p></p><p>Jag är en van skidåkare som åkt offpist länge och på en mängd orter. De som jag åker med är också vana och har bott på olika alporter under många år. </p><p>Samtliga har full respekt för guider och professionalismen som de besitter.</p><p>Däremot var vi intresserade att kapa lite tid och bli introducerade för liftburen sidecountry offpist kring Brunni skogen och i närheten av Tittlis. Den enklaste sortens guidning som finns. Något som jag själv absolut kan lösa ut med en guidebok och på detta forumet. Eller i stort sett valfri åka skidor tidning som jag har liggande hemma där engelberg och the big 5 där har skrivits om till ledsamhet</p><p></p><p>Behöver jag då en fullt utbildad UIAGM guide för detta med de priser det medför? Absolut inte.</p><p>Det vore som att åka till den dyraste plastikkirurgen i Hollywood för att ta bort 2 stygn efter att man tagit bort ett födelsemärke på valfri vårdcentral.</p><p></p><p>Precis som flera konstaterat. Hade man haft en spridning på prisbilden i de tjänster man erbjuder så hade det inte varit några konstigheter.</p><p>Att man är överkvalificerad för enklare guidning men vill ta betalt utifrån den kompetens man besitter är i grunden ett problem för yrkesgruppen kan jag väl tycka?</p><p></p><p>självfallet kommer en del inte hålla med om detta påstående. Däremot så funkar det så för alla andra yrkesgrupper att man får anpassa sitt pris utifrån det som faktiskt ska göra. </p><p></p><p>Hade jag gått in på valfri bar eller på hotellreceptionen och frågat om några åk och enklaste sättet att ta sig hem från Brunni så hade jag fått de svaren där.</p><p>Det jag tydligen klantade mig med var att jag faktiskt var villig att ge en local eller säsongare någon slags ersättning för de tipps jag hade fått.</p><p></p><p>Så de guider som kände sig kränkta av den här tråden kan antigen fortsätta vara det eller tänka igenom ifall affärsidén är helt rimlig i alla delar.</p><p>Att tro att erfarna åkare är villiga att betala 14k för att bli guidade i 2 dagar med lättillgänglig liftburen offpist, då måste ni ha lika lite respekt för era kunder och de surt förvärvade pengar vi har som ni uppfattade att denna tråd var ämnad att vara mot er. </p><p>Vilket den så klart inte var vill jag försäkra er!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gazza1, post: 1198431, member: 97821"] Jag som TS gav helt upp på denna tråd ett tag. Lite för mycket protektionism och ovilja att se saken från flera vinklar Jag kunde ha varit tydligare när jag skrev tråden men tog inte höjd för alla som skulle ta illa upp. Jag är en van skidåkare som åkt offpist länge och på en mängd orter. De som jag åker med är också vana och har bott på olika alporter under många år. Samtliga har full respekt för guider och professionalismen som de besitter. Däremot var vi intresserade att kapa lite tid och bli introducerade för liftburen sidecountry offpist kring Brunni skogen och i närheten av Tittlis. Den enklaste sortens guidning som finns. Något som jag själv absolut kan lösa ut med en guidebok och på detta forumet. Eller i stort sett valfri åka skidor tidning som jag har liggande hemma där engelberg och the big 5 där har skrivits om till ledsamhet Behöver jag då en fullt utbildad UIAGM guide för detta med de priser det medför? Absolut inte. Det vore som att åka till den dyraste plastikkirurgen i Hollywood för att ta bort 2 stygn efter att man tagit bort ett födelsemärke på valfri vårdcentral. Precis som flera konstaterat. Hade man haft en spridning på prisbilden i de tjänster man erbjuder så hade det inte varit några konstigheter. Att man är överkvalificerad för enklare guidning men vill ta betalt utifrån den kompetens man besitter är i grunden ett problem för yrkesgruppen kan jag väl tycka? självfallet kommer en del inte hålla med om detta påstående. Däremot så funkar det så för alla andra yrkesgrupper att man får anpassa sitt pris utifrån det som faktiskt ska göra. Hade jag gått in på valfri bar eller på hotellreceptionen och frågat om några åk och enklaste sättet att ta sig hem från Brunni så hade jag fått de svaren där. Det jag tydligen klantade mig med var att jag faktiskt var villig att ge en local eller säsongare någon slags ersättning för de tipps jag hade fått. Så de guider som kände sig kränkta av den här tråden kan antigen fortsätta vara det eller tänka igenom ifall affärsidén är helt rimlig i alla delar. Att tro att erfarna åkare är villiga att betala 14k för att bli guidade i 2 dagar med lättillgänglig liftburen offpist, då måste ni ha lika lite respekt för era kunder och de surt förvärvade pengar vi har som ni uppfattade att denna tråd var ämnad att vara mot er. Vilket den så klart inte var vill jag försäkra er! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Någon som vill guida i Engelberg
Tillbaka
Topp