Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Någon som vill guida i Engelberg
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PatrickSthlm" data-source="post: 1198514" data-attributes="member: 133353"><p>Antar att det vid en större olycka alltid blir någon form av utredning. Blir ju ett ganska kostsamt pådrag.</p><p></p><p>Sen är det alltid intressant att höra hur folk värdesätter andras tid och skäliga ersättning. Bergsguider har ex antal skiddagar per säsong. Det är extremt väderberoende. Alla vill bara boka när det har dumpat och solen skiner. Samt kostnader för utrustning, lokalhyra, ansvarsförsäkringar, pensionsavsättningar m.m.</p><p></p><p>Fyller man en grupp så blir det inte så farligt. Är det dyrt, skippa lunch i backen, middag på stan och 5 öl på afterskin. Alt åk nånstans med fördelaktigare priser eller boka med UCPA. Alt fråga på afterskin efter fler åkare att fylla gruppen med.</p><p></p><p>Jag ser guidening som både en upplevelse samt en investering i bättre kännedom om området. Som jag kan dra nytta av när jag åker i egen grupp.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PatrickSthlm, post: 1198514, member: 133353"] Antar att det vid en större olycka alltid blir någon form av utredning. Blir ju ett ganska kostsamt pådrag. Sen är det alltid intressant att höra hur folk värdesätter andras tid och skäliga ersättning. Bergsguider har ex antal skiddagar per säsong. Det är extremt väderberoende. Alla vill bara boka när det har dumpat och solen skiner. Samt kostnader för utrustning, lokalhyra, ansvarsförsäkringar, pensionsavsättningar m.m. Fyller man en grupp så blir det inte så farligt. Är det dyrt, skippa lunch i backen, middag på stan och 5 öl på afterskin. Alt åk nånstans med fördelaktigare priser eller boka med UCPA. Alt fråga på afterskin efter fler åkare att fylla gruppen med. Jag ser guidening som både en upplevelse samt en investering i bättre kännedom om området. Som jag kan dra nytta av när jag åker i egen grupp. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Någon som vill guida i Engelberg
Tillbaka
Topp