Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Någon som vill guida i Engelberg
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="chrtur" data-source="post: 1198595" data-attributes="member: 45343"><p>Jag tror nog att de flesta guider liksom många andra yrken tycker det är otroligt viktigt att den som tar ett ansvar över en annan person i en riskmiljö har rätt kompetens.</p><p></p><p>Jag har även hört många gånger om dåligt uppförande hos guider och det vore som om jag tycker alla "locals" är ohyra eftersom de åker ovanför mig eller utsätter mig för indirekt fara, men det gör jag inte. Enskilda personers beteende kan inte styra för alla. Men självklart "skäms" jag som bergsguide när jag får höra detta.</p><p></p><p>Vardagsmat för en kan vara det svåraste och häftigaste för en annan och det är ju det magiska med att guida människor i bergen. Att få se detta hos dem då jag kanske själv tycker det är vardagsmat....Samma sak med högalpin guidning. Är vardagsmat för många även med långa anmarscher, flera dagar, etc...så för mig faller din teori där... En kort bildsekvens kommer och allt är vardagsmat för många...men är man ödmjuk så förstår man att det kan vara det häftigaste man upplevt och kanske även visar att kompetens kan vara väldigt viktigt...liksom ansvar?</p><p></p><p>[ATTACH=full]2154[/ATTACH]</p><p>[ATTACH=full]2155[/ATTACH]</p><p>[ATTACH=full]2156[/ATTACH]</p><p>[ATTACH=full]2157[/ATTACH]</p><p>[ATTACH=full]2158[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="chrtur, post: 1198595, member: 45343"] Jag tror nog att de flesta guider liksom många andra yrken tycker det är otroligt viktigt att den som tar ett ansvar över en annan person i en riskmiljö har rätt kompetens. Jag har även hört många gånger om dåligt uppförande hos guider och det vore som om jag tycker alla "locals" är ohyra eftersom de åker ovanför mig eller utsätter mig för indirekt fara, men det gör jag inte. Enskilda personers beteende kan inte styra för alla. Men självklart "skäms" jag som bergsguide när jag får höra detta. Vardagsmat för en kan vara det svåraste och häftigaste för en annan och det är ju det magiska med att guida människor i bergen. Att få se detta hos dem då jag kanske själv tycker det är vardagsmat....Samma sak med högalpin guidning. Är vardagsmat för många även med långa anmarscher, flera dagar, etc...så för mig faller din teori där... En kort bildsekvens kommer och allt är vardagsmat för många...men är man ödmjuk så förstår man att det kan vara det häftigaste man upplevt och kanske även visar att kompetens kan vara väldigt viktigt...liksom ansvar? [ATTACH type="full" alt="IMG_0929.jpg"]2154[/ATTACH] [ATTACH type="full" alt="IMG_7182.JPG"]2155[/ATTACH] [ATTACH type="full" alt="IMG_9902.JPG"]2156[/ATTACH] [ATTACH type="full" alt="IMG_2652.jpg"]2157[/ATTACH] [ATTACH type="full" alt="IMG_7201.jpg"]2158[/ATTACH] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Någon som vill guida i Engelberg
Tillbaka
Topp