Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Några skidor testade under helgen...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Haldemar" data-source="post: 135728" data-attributes="member: 13728"><p>>Peter K:</p><p></p><p>77kilo/180cm</p><p></p><p>Jag skulle vilja påstå att jag har en ganska aggresiv åkstil, nu säger det ju inte så mycket för de skriver ju de flesta. Desto fortare desto bättre! Kortsväng är inget jag sysslar med speciellt mycket, stora svepande svänger i hög fart är mitt nöje....</p><p>Jag åker så mycket offpist jag kan, försöker hålla mig borta från pisten. Men de kanske mitt skidval redan avslöjat...</p><p></p><p>Mantra har en ganska stor radie (i jmf. med mina Ross BC 05/06), 25 meter om jag inte minns fel, där märkte jag skillnad mot mina Ross BC, dom svänger klart snävare. Men om man kör pist en tidig dec/jan morgon när det är hårt i backen är mantran svårslagen i sin kategori. Har tyvärr inte kört någon av de fischer du nämde ovan. B4 lär du kunna bemästra om du har kraft bakom dina 65 pannor.</p><p>Svårt att säga om din vikt inverkar negativt när man ska bränna på med mantran, jag uppevde den som utmanande men inte bökig eller svårjobbad, kort sagt en av, om inte den trevligaste skidan i sin kategori jag har provat!</p><p></p><p>Du kanske har möjlighet att prova dem?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Haldemar, post: 135728, member: 13728"] >Peter K: 77kilo/180cm Jag skulle vilja påstå att jag har en ganska aggresiv åkstil, nu säger det ju inte så mycket för de skriver ju de flesta. Desto fortare desto bättre! Kortsväng är inget jag sysslar med speciellt mycket, stora svepande svänger i hög fart är mitt nöje.... Jag åker så mycket offpist jag kan, försöker hålla mig borta från pisten. Men de kanske mitt skidval redan avslöjat... Mantra har en ganska stor radie (i jmf. med mina Ross BC 05/06), 25 meter om jag inte minns fel, där märkte jag skillnad mot mina Ross BC, dom svänger klart snävare. Men om man kör pist en tidig dec/jan morgon när det är hårt i backen är mantran svårslagen i sin kategori. Har tyvärr inte kört någon av de fischer du nämde ovan. B4 lär du kunna bemästra om du har kraft bakom dina 65 pannor. Svårt att säga om din vikt inverkar negativt när man ska bränna på med mantran, jag uppevde den som utmanande men inte bökig eller svårjobbad, kort sagt en av, om inte den trevligaste skidan i sin kategori jag har provat! Du kanske har möjlighet att prova dem? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Några skidor testade under helgen...
Tillbaka
Topp