Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Några som ska säsonga i Saalbach 08/09?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Korpen7" data-source="post: 448478" data-attributes="member: 76181"><p>Ett tips från en som var i Zell am See i vintras är att om du är där tidigt i december (har för mig att det senast var fram till 8e dec. i vintras) så får du köpa säsongskort billigare. Antar att du ska vara det eftersom du jobbar i Dec. men se även till att köpa liftkort så fort du har kommit dit. Jag hade Ski Alpin Card som gäller i Saalbach, Zell am See och Kaprun (glaciär som är bra att ha om det är snöbrist) och var nöjd med det. Om du bara vill ha för Saalbach så kolla om du kan få arbetsintyg från din arbetsgivare för då kan du också få liftkortet billigare. Detta brukar tyvärr bara gälla om man nöjer sig med det lokala systemet.</p><p></p><p>Gjorde säsongen 06/07 i Saalbach så har rätt bra koll på det stället också. Ang. offpist så håller jag med ovanstående att du lär dig när du kommer dit. Se till att bli kompis med svenska och danska skidguider, de brukar ha lite inside info om sånt.</p><p></p><p>Måste också hålla med ovanstående om att du ska ta dig till Hinterhag Alm så fort säsongen sätter igång på allvar!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Korpen7, post: 448478, member: 76181"] Ett tips från en som var i Zell am See i vintras är att om du är där tidigt i december (har för mig att det senast var fram till 8e dec. i vintras) så får du köpa säsongskort billigare. Antar att du ska vara det eftersom du jobbar i Dec. men se även till att köpa liftkort så fort du har kommit dit. Jag hade Ski Alpin Card som gäller i Saalbach, Zell am See och Kaprun (glaciär som är bra att ha om det är snöbrist) och var nöjd med det. Om du bara vill ha för Saalbach så kolla om du kan få arbetsintyg från din arbetsgivare för då kan du också få liftkortet billigare. Detta brukar tyvärr bara gälla om man nöjer sig med det lokala systemet. Gjorde säsongen 06/07 i Saalbach så har rätt bra koll på det stället också. Ang. offpist så håller jag med ovanstående att du lär dig när du kommer dit. Se till att bli kompis med svenska och danska skidguider, de brukar ha lite inside info om sånt. Måste också hålla med ovanstående om att du ska ta dig till Hinterhag Alm så fort säsongen sätter igång på allvar! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Några som ska säsonga i Saalbach 08/09?
Tillbaka
Topp