Nån som har testat Black crows?

robhimself

Ny medlem
Kena! Är bosatt i norge nu och skidaffären under mig har ett märke som heter black crows. Researchade lite på dom och fick fram att dom är gjorda i chamonix av två snubbar. Är det nån som har testat dom eller kanske rent av äger ett par?

Dom är sjukt snygga och suget finns att lägga beslag på ett par men det vore ju kul o höra vad folk har o säga om dom... Åker mycket park och därför är jag extra intresserad hur dom funkar där? Tacksam för svar!

Rob

De jag testade, Navis, är allt annat än en parkskida... Profilerar de sig ens däråt? Gör de ens parklagg??

Senast ändrad:
Nej det är väl mer en big mountain skida egentligen, har bara sett en modell i olika färger men dom är ju twintippade så jag trodde att dem var lite mer park än vad dom egentligen är.. tror jag?

Nja, har väl mer av en semi-tail som gamla Bandit-serien hade (finns säkert kvar på den nya också), kanske lite mer, fungerar säkert i park men värderar du parken högt, köp annat. Om inte annat så borde vikten avskräcka dig för de är tunga

Tjena!
Black Crows har en modell som heter Viator och är 88mm under foten. 177cm lång med twintip. Funkar kanon i park och är bra i pist och okej utanför med tanke på längden.

Sedan finns Navis i både 175 & 186 cm, som är en friåkningsskida och funkar över hela berget...kanske med tonvikten på utanför markeringarna. Den har twintip å funkar bra till bc jibb. Jag kör den med en Marker Duke och det tycker jag är den ultimata kombon.

Sist finns den riktigta kanonen Corvus som är 196,5 cm, 103mm bred och 25 i radie. Ingen riktigt twin men fortfarande bra uppböjd i tailen. Förvånansvärt lättåkt trots längden (Marja Persson tävlar på den) bra bett på hårt och pist.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp