Nån som kollat in Haglöfs nya Ski Pack serie?

Sight

Ny medlem
Naturkompaniet har fått in lite nya ryggor från Haglöfs.
Har själv kollat på Edge en 24 liter säck, verkar trevlig. Nån som har testat/kollat i genom denna?

Såg även att de hade BD Avalung, verkar vara en smart extra försäkring till övrig utrutning. Är Covert 22 en bra säck i övrigt?

Ska ha säcken till dagsturer med lättare off-pist skidåkning.

/Sight

Senast ändrad:
Köpte Haglöfs Edge idag, och måste säga att det hittils är den bästa säck jag haft. Okey, ska väl inte uttala mig allt för mycket utan att ha använt den men efter att ha pillat på den hela kvällen förstår jag inte hur någon vill ha en heli-pro.

Denna är fullständigt proppfylld med användbara funktioner, skid och brädkompatibel och en hel del bra fack. T,ex är det inte bara ingång framifrån, utan även ett blixtlås längs efter på baksidan av den mot ryggen. Alltså behöver du inte plocka upp allt du har i för att ta ut något längst ner utan kan enkelt öppna upp.

Midjebältet är även tjockt och robust med bra fack, som inte det är nog kan man plocka av det!!! Hur bra är inte det när man vill använda ryggan till vardags?

Var bara tvungen att skriva av mig lite, för denna rygga är verkligen grym. Rekommenderar verkligen om någon får tag i en...

Vad felix berättat verkar ju Edgen trevlig, håller verkligen med om DaKine, de säljer bara på gammal god vana, lite Volvovarning liksom... Majoriteten av ryggsäckstillverkarna gör ju bättre grejer. Osprey har jättefina grejer t.ex.

Men jag kan ju berätta att Covertryggorna är bra grejer, kanske inte superavancerade rent funktionsmässigt, men genomtänkta och stryktåliga grejer, gedigen kvalité från Black Diamond. Du har säkert redan läst min recension på Covert 32, annars rekommenderar jag det.

Verkar som deras Edge-väska är på utgång men lär väl finnas kvar i butikerna ett tag till. Har spanat in mig på deras Mountain Surf väska. 30L, så det är möjligt att den är lite för stor till det jag tänkt ha den till. Ingen som haft möjlighet att kika närmre på denna modell?

Precis Carled, är snarare en tradition nuförtiden att köpa sig en dakinesäck även om det finns bättre!

Jo den verkar vara påväg ut, hade egentligen siktat in mig på surfen men så hittade jag edgen på en affär här var jag bor och den passade så bra och verkade grym så slog till. Kan ju vara så att Surf lite tar över efter den isåfall, båda verkar vara klassade som rena skidryggor fast den är ju ioförsig lite större...

edge ser inte så tokig ut, men finns väl bara i 24L?
ingen som provat ospreys switch 36:a?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp