Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
När kommer Völkl Kuro?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 444223" data-attributes="member: 13861"><p>Skare har kört den och vad han tycker framgår väl ganska tydligt... Jag körde Kuron några dagar i Engelberg i våras i några dec puder. Jag har ju kört en hel del rocker/inverterad skärning förut, mest DPS Lotus 138, men Kuro var som att få en ny dimension på skidåkningen. Helt seriöst. Den känns verkligen som länken mellan skidor och snowboard. Den svänger på en femöring om man vill det, och går att plana ut i så höga farter att läpparna fladdrar. En stor skillnad mot dom flesta andra rockerskidor är att Kuron flyter upp på snön även i relativt låga hastigheter vilket gör den sjukt lätthanterlig i tight terräng. Sen är det ju en grym bonus att den faktiskt går att hantera i pist (märk väl, mjuk pist). Våga lägg ner skidan ordentligt på kant och den carvar jävligt bra. </p><p></p><p>Enda minusen (enligt mig) är längden och den mjuka tailen. 185 känns lite väl kort när det brallar på ordentligt, speciellt när man väger runt 90 pannor. En 195 hade varit utomjordiskt bra men tyvärr hade den väl sålt sämre än Idol-vinnarnas debut-CD:s. Den mjuka tailen gör att den blir lite jobbig när snön är uppkörd eftersom rockern gör att du hela tiden kastas tillbaka i baksätet och blir ganska kraftödande att pressa tillbaka. Det blir inte heller lättare att stompa klippor och stora hopp men man får väl helt enkelt landa mitt på skidan. </p><p></p><p>Men på det stora hela ger i alla fall jag Kuro fem feta pudersvängar upp av fem möjliga. Ett par skidor som förenar åkglädje med enkelhet förtjänar inte mindre. Vem fan sa att det måste vara svårt att åka skidor?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 444223, member: 13861"] Skare har kört den och vad han tycker framgår väl ganska tydligt... Jag körde Kuron några dagar i Engelberg i våras i några dec puder. Jag har ju kört en hel del rocker/inverterad skärning förut, mest DPS Lotus 138, men Kuro var som att få en ny dimension på skidåkningen. Helt seriöst. Den känns verkligen som länken mellan skidor och snowboard. Den svänger på en femöring om man vill det, och går att plana ut i så höga farter att läpparna fladdrar. En stor skillnad mot dom flesta andra rockerskidor är att Kuron flyter upp på snön även i relativt låga hastigheter vilket gör den sjukt lätthanterlig i tight terräng. Sen är det ju en grym bonus att den faktiskt går att hantera i pist (märk väl, mjuk pist). Våga lägg ner skidan ordentligt på kant och den carvar jävligt bra. Enda minusen (enligt mig) är längden och den mjuka tailen. 185 känns lite väl kort när det brallar på ordentligt, speciellt när man väger runt 90 pannor. En 195 hade varit utomjordiskt bra men tyvärr hade den väl sålt sämre än Idol-vinnarnas debut-CD:s. Den mjuka tailen gör att den blir lite jobbig när snön är uppkörd eftersom rockern gör att du hela tiden kastas tillbaka i baksätet och blir ganska kraftödande att pressa tillbaka. Det blir inte heller lättare att stompa klippor och stora hopp men man får väl helt enkelt landa mitt på skidan. Men på det stora hela ger i alla fall jag Kuro fem feta pudersvängar upp av fem möjliga. Ett par skidor som förenar åkglädje med enkelhet förtjänar inte mindre. Vem fan sa att det måste vara svårt att åka skidor? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
När kommer Völkl Kuro?
Tillbaka
Topp