När kommer Völkl Kuro?

Blide

Medlem
När kommer Völkl Kuro?
Någon som har koll på när Völkl kommer att släppa Kuro och ungefär vad den kommer att kosta? Så sjukt sugen...

När kommer Völkl Kuro?
Släpptes väl redan i våras om jag inte har fel? Eller i vissa butiker iaf. De borde väl komma till butik kring okt när alla andra skidor kommer. Kostar kring 7500 om jag inte har helt fel.

//H

När kommer Völkl Kuro?
För de som vill veta: Sport-Conrad säger att det skall få in den i mitten av Augusti men kan inte säga något om priset...

När kommer Völkl Kuro?
Skön prislapp..

Jag köpte precis ett par praxis som är en liknande skida, reverse/reverse, men för 599$. Dom står här och är jävligt sexiga kan jag säga.

Senast ändrad:
När kommer Völkl Kuro?
Kan bara säga att de är nog den enda skida som jag skulle kunna betala 1000 € för, de är helt överlägsna allt annat i puder, plus att man till skillnad från ex Pontoon och Hellbent överlever pisten och lite hårdare offpist. Det bästa jag åkt på under 3000 skiddagar och ett gäng hundra skidor som jag provat.

När kommer Völkl Kuro?
Skare, spännande! Då blir jag nyfiken på vilka dina övriga favoritlagg är... Kan man få en topp 5? Kuron är ju då etta så tvåan till femman...

När kommer Völkl Kuro?
Ni som provat. vad ska man ha för längd?
Kör just nu 181 Thug. Även kört 183 gothama som också kändes helt okej.
Väger 70kilo, 174 lång. Gillar att åka fort i puder.. vågar jag köra på 185?

När kommer Völkl Kuro?
Jag åker också på 181 Thug men har ett par Goodha 191 som mellan skida, är 10 cm längre och väger ungefär 76 kg.
Jag tycker att Thugen känns väl kort i hög fart (däremot rätt optimal i skog) och kommer absolut köpa 185orna. Skulle sådär spontant, utan att veta hur skicklig åkare du är säga att det borde du med. Tror inte du kommer att ångra det när farten ökar och det börjar stöka lite under fötterna...

När kommer Völkl Kuro?
Mm tror den blir väl kort...

Nu när vi ändå har igång en ny tråd om skidan kanske nån som faktiskt åkt på den kan berätta om den är så grym som den verkar (och som alla recensioner säger...)?

När kommer Völkl Kuro?
Blide sa:
Nu när vi ändå har igång en ny tråd om skidan kanske nån som faktiskt åkt på den kan berätta om den är så grym som den verkar (och som alla recensioner säger...)?
Skare har kört den och vad han tycker framgår väl ganska tydligt... Jag körde Kuron några dagar i Engelberg i våras i några dec puder. Jag har ju kört en hel del rocker/inverterad skärning förut, mest DPS Lotus 138, men Kuro var som att få en ny dimension på skidåkningen. Helt seriöst. Den känns verkligen som länken mellan skidor och snowboard. Den svänger på en femöring om man vill det, och går att plana ut i så höga farter att läpparna fladdrar. En stor skillnad mot dom flesta andra rockerskidor är att Kuron flyter upp på snön även i relativt låga hastigheter vilket gör den sjukt lätthanterlig i tight terräng. Sen är det ju en grym bonus att den faktiskt går att hantera i pist (märk väl, mjuk pist). Våga lägg ner skidan ordentligt på kant och den carvar jävligt bra.

Enda minusen (enligt mig) är längden och den mjuka tailen. 185 känns lite väl kort när det brallar på ordentligt, speciellt när man väger runt 90 pannor. En 195 hade varit utomjordiskt bra men tyvärr hade den väl sålt sämre än Idol-vinnarnas debut-CD:s. Den mjuka tailen gör att den blir lite jobbig när snön är uppkörd eftersom rockern gör att du hela tiden kastas tillbaka i baksätet och blir ganska kraftödande att pressa tillbaka. Det blir inte heller lättare att stompa klippor och stora hopp men man får väl helt enkelt landa mitt på skidan.

Men på det stora hela ger i alla fall jag Kuro fem feta pudersvängar upp av fem möjliga. Ett par skidor som förenar åkglädje med enkelhet förtjänar inte mindre. Vem fan sa att det måste vara svårt att åka skidor?

Tillbaka
Topp