När öppnar Åre Högzon?

Ozkariuz

Ny medlem
När öppnar Åre Högzon?
Ja, rubriken säger väl allt ;) När brukar Högzonen öppna? Ska kanske åka med skolan i slutet på januari, tror det var mellan den 21-26 januari eller något sånt, men det är ju inte så kul åkning om inte högzonen är öppen...

När öppnar Åre Högzon?
Tjena!
Högzon brukar under normala förhållanden öppna i början av februari. Men med lite tur med kungbore så kan det bli som förra vintern att dom öppnade Olympiagondolen redan kring jul/nyår.
Mvh Anders.

När öppnar Åre Högzon?
Gondolen BRUKAR dom öppna i början av året faktiskt. Resten av högzon öppnas som sagt tidigast i början av
februari.

När öppnar Åre Högzon?
Olympia gondolen öppnar vid jul/nyår och resten av Högzon öppnar 6 Februari. Gå in på www.skistar.com/are där står allt om liftar mm.

När öppnar Åre Högzon?
Det var väldigt dåligt av mig att inte hitta den där länken själv! Jag ber om ursäkt! Men du ska ha tack som tog fram den åt mig! =)

Detta leder mig dock till en annan fråga... Eftersom gondolen är öppen så kommer man ju utan problem upp till toppen, men tusenmetersliften är inte öppen => schysst offpist kanske? Orört från toppen ner genom ravinen ända ner till Fjällgården? Nån som har testat detta innan backarna har varit preparerade från toppen ner till Hummeln?

När öppnar Åre Högzon?
Jag försökte att åka i ravinen under vecka 2 för några år sedan och det slutade med att jag och mina vänner fick går runt hela kanten på ravinen, mot hummeln, klättra ner och sedan sabba belagen nere i den mycket steniga och ogästvänliga ravinen...
Men, har du tur så kan det tidigt under säsongen blåsa ner en hel del snö i ravinen om vinden kommer från norr eller nordöst (tror jag) och då blir det duktig massa snö där tidigt. Det skall tilläggas att detta är inte en empirisk studie som är statistiskt säkerställd så jag kan mycket väl ha mycket fel =)

Däremot så kan det vara kul att åka ner mot tusenmeters liften innan den öppnar. Man skall dock vara mycket medveten om att SLAOs skoterburna hjältar inte alls uppskattar att man tar sig förbi avspärrningarna. från toppstationen. Pistvakterna kan bli MYCKET arga...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp