när ska man åka till Biarritz?

• Trådstartare Trådstartare EsbjornNaverkeps
  • Start datum Start datum
E

EsbjornNaverkeps

Guest
hade tänkt att åka ner och surfa i Frankrike i sommar men ungefär när ska man åka?
när är det bäst väder och inte så mycket folk i vattnet? finns det någon annan ort i närheten som funkar lika bra kanske?

J

Jag var där mellan 10-24 juli förra året. Då var det galet varmt och mkt folk. Vågorna var bra vissa dagar och obefintliga vissa dagar.. Så jag skulle säga att det är chansartat att åka dit vid den tiden. Dock är det mkt party inne i "staden". Inte som rhodos lr nåt sån utan mer som i åre v9. Skönt nog utan köer!.
Men tillbaka till surfet, eftersom vi är rätt färska på o surfa så var vi ju inte allt för kräsna när det gäller vågor.. Det fanns en strand några km norr om Anglet som hade större vågor och då även fler människor i vattnet.

Nu funderar vi på att åka i slutet av aug. Det ska tydligen gå att surfa välldigt sent på hösten november och liknande, men då blir det stort.

mkt bra länkar.. Rekomenderar campingen i Anglet. Välldigt spartanskt dock sjuukt varmt om man inte fixar plats i skuggan..
http://www.hallabaloo.se/guide/france/biarritz.asp
http://www.wannasurf.com/spot/Europe/France/index.html

hittar du inget vettigt där så finns det inget vettigt!

Skrik till om det är mer du undrar

Vi var på ett ställe mellan Biarritz och Saint-Jean-de-Luz förra året, tror det var Bidart. Jättefin camping i etage som klättrade nerför branterna mot vattnet. Vi var där i Augusti och det var lagom vågor för nybörjare som vi. Saint-Jean-de-Luz var trevligare ställe än Biarritz...

hela sommarn ... bäst är nog augisti-september... då är vågorna som bäst tycker ja iaf..

arcachon och biscarosse är jävligt trevliga ställen.. kanske inte alltid de största vågorna men det funkar för den som inte är proffs men inte heller amatör... jävligt många krogar och två discoteq! surfshops finns överallt desamma stringtrossor ich size k...

hejsan. har sommarställe i st. jean de luz så jag kan bara tala om att i augusti har fransmännen semester så då får man räkna med en hel del folk och mkt trafik. jag har bara provat på surfing ett antal gånger så jag har bara lyckats ställa mig upp typ 2-3 ggr. så vad gäller surfingen så vet jag inte så mkt, bara att biarritz-området ska vara något av de bättre i europa...;)
lycka till med surfingen!

De finns flera fina små byar längs kusten norr om Biarritz också, så om ni har tillgång till bil ska ni inte vara rädda att åka runt lite.

Hej
Biarritz är ett jättebra ställe att börja lära sig att surfa på, exempelvis cote de basque är perfekt ställe om man är nybörjare, vilket ligger i Biarritz. Men som de skriver är Anglet camping eller Anglet vandrarhem bäst att bo på. En massa fester, roliga människor.

Hela sommaren kan man surfa i området men under juli augusti är vågorna inte så stora (vilket e bra om man är nybörjare). September är annars den månaden som de flesta föredrar, det är fortfarande varmt, vågorna blir bättre och alla dessa turister har lämnat stället.

Sen finns det en massa ställen kring Biarritz, anglet som är jättebra. Bidard, Hossegor o så vidare.

Men det är ett sjukt roligt ställe att vara på och än bättre om du kan lite franska. Jag har bott där i ett år men åkt hem igen pga av plugget men åker dit i sommar igen förstås.

Lycka Till Åsa

Hej !

har tillbringat 18 sommrar i Biarritz och driver nu tilsammans med våra baskiska vänner
ett surfcamp i Biarritz från 1500:-/ veckan.

www.friendsofaloha.com (sidan kommer att uppdateras i veckan)

mvh le Stubb

Tillbaka
Topp