Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Närmaste parken i/från Stockholm
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 148160" data-attributes="member: 46762"><p>Alla backar har blivit nämnda. De som är värda att åka till är väl Flottsbro och Väsjöbacken...</p><p>Enligt kontakter så är Flottsbros big jump ruskigt konstigt shapat och har en väldigt vertikal kick vilket leder till otrevliga luftfärder...</p><p>Väsjöbacken som har ett i stort sett lika stort hopp, 15m, har dock mycket bättre shape på sitt hopp, och det är faktiskt riktigt nice och trevligt att åka på! Rekommenderas starkt, förrutom då jag åker dit!</p><p>Backen på Lidingö (inte Lidingeö, är du skåning eller?!), Ekholmsnäsbacken är lite småkonstig. De har antagligen stockholmsområdets slappaste skötare. De skulle ha "sprutat snö och shapat hopp" för typ 2 veckor sedan. Trots fina minusgrader och bra väder händer det inte ett skit! De har dock ett helt ok hopp på typ 10-12 meter. Detta hopp är dock lite svårt i början, men när man lärt sig det är det ganska bra. De har världens jävla snöhög som de kommer bygga världens jävla 20m+ hopp på, alltså de har shapen för landningen, det är bara snöhögen till kicken och dess placering som återstår. Undrar bara hur fasen man skall få fart till det, det lilla hoppet kräver nästan 70% av backen... Enligt liftwaffe så kommer det hoppet bli typ 30 meter, men jag tar det med en nypa salt och säger 20m, det är ändå rimligt...</p><p>Bruket är väl den backe som finns kvar att nämna (övriga backar är inte ens värda att tänka på...) och den kan jag tyvärr inte kommentera närmare... de har dock hopp men läget skall tydligen inte vara det bästa...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 148160, member: 46762"] Alla backar har blivit nämnda. De som är värda att åka till är väl Flottsbro och Väsjöbacken... Enligt kontakter så är Flottsbros big jump ruskigt konstigt shapat och har en väldigt vertikal kick vilket leder till otrevliga luftfärder... Väsjöbacken som har ett i stort sett lika stort hopp, 15m, har dock mycket bättre shape på sitt hopp, och det är faktiskt riktigt nice och trevligt att åka på! Rekommenderas starkt, förrutom då jag åker dit! Backen på Lidingö (inte Lidingeö, är du skåning eller?!), Ekholmsnäsbacken är lite småkonstig. De har antagligen stockholmsområdets slappaste skötare. De skulle ha "sprutat snö och shapat hopp" för typ 2 veckor sedan. Trots fina minusgrader och bra väder händer det inte ett skit! De har dock ett helt ok hopp på typ 10-12 meter. Detta hopp är dock lite svårt i början, men när man lärt sig det är det ganska bra. De har världens jävla snöhög som de kommer bygga världens jävla 20m+ hopp på, alltså de har shapen för landningen, det är bara snöhögen till kicken och dess placering som återstår. Undrar bara hur fasen man skall få fart till det, det lilla hoppet kräver nästan 70% av backen... Enligt liftwaffe så kommer det hoppet bli typ 30 meter, men jag tar det med en nypa salt och säger 20m, det är ändå rimligt... Bruket är väl den backe som finns kvar att nämna (övriga backar är inte ens värda att tänka på...) och den kan jag tyvärr inte kommentera närmare... de har dock hopp men läget skall tydligen inte vara det bästa... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Närmaste parken i/från Stockholm
Tillbaka
Topp